انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


ارائه ۲۴٫۱۰ اوبونتو منتشر شد 🎉

نویسنده موضوع: بازی فکربکر  (دفعات بازدید: 29096 بار)

0 کاربر و 4 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین امید توانا

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 981
  • جنسیت : پسر
بازی فکربکر
« : 08 آذر 1392، 05:30 ب‌ظ »
بازی فکربکر هوشمند در این پست برای اولین بار معرفی می‌شه. چند وقت پیش ‌تصمیم گرفتم این بازی رو با کیوت پیاده‌سازی کنم که دیدم کسی قبلن این کار رو کرده (با نام colorcode)  که گرافیک خیلی خوبی داشت. خواستم انشعابی ازش درست کنم و الگوریتم هوشمندش رو بهتر کنم و الگوریتم‌های دیگری هم بهش اضافه کنم که دیدم کدنویسیش بسیار بد و غیرقابل فهمه. بنابراین از ابتدا شروع به نوشتن کردم و اکنون نسخهٔ ۰.۴ به مرحله‌ای رسیده که تصمیم به پخش اون گرفتم.
حاصل کار ۲ برابر سریعتر و سبکتر از colorcode است و دارای ۳ الگوریتم هوشمند است که کارایی بهتری از colorcode دارند. (colorcode تنها ۱ الگوریتم داره که اون هم کامل نیست). گرافیکش خیلی شبیه colorcode است ولی کد متفاوت دارند. رابط کاربری کاملن ۲ جهته است و ترجمهٔ فارسی هم موجود است. این بازی هم‌اکنون با نام qtmind از AUR قابل نصب است.
۳ خواسته دارم که ممنون می‌شوم دوستان کمک کنند:
۱- نصب و آزمایش بازی
۲- پیشنهاد برای بهترکردن بازی
۳- تهیهٔ بسته‌های نصبی ۳۲ و ۶۴ برای توزیع‌های مختلف و مک

برای نصب به
صفحهٔ دانلود بروید و بر روی گزینهٔ GNU/Linux کلیک کنید. فایل دانلودی رو باز کنید و به پوشهٔ آن بروید و
chmod +x setup-qtmind.sh
sudo ./setup-qtmind.sh
« آخرین ویرایش: 03 دی 1392، 03:54 ب‌ظ توسط امید توانا »

آفلاین سلمان م.

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 4106
  • جنسیت : پسر
  • GNU Operating System - سیستم عامل گنو
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #1 : 08 آذر 1392، 06:11 ب‌ظ »
سلام. من این بازی رو بلد نیستم ولی عکس‌ها رو که نگاه کردم خیلی خوشم اومد، باید جالب باشه.

۱. بالاخره اسم نرم‌افزاری که نوشتی codebreak هست یا mastermind؟ آخه اسم بعضی از لینک‌ها mastermind هست اسم بعضی‌هاش codebreak؟

۲. لینک دنلود رو که می‌زنم، هیچ اتفاقی نمی‌افته. مجبور شدم برنامه رو از توی خود گیت‌هاب دانلود کنم.

۳. چجوری می‌شه برنامه‌هایی که با کیوت (Qt) نوشته شدن رو کامپایل کرد؟ اگه یه راهنمای کوچولو بنویسی عالی هست.
« آخرین ویرایش: 08 آذر 1392، 06:15 ب‌ظ توسط سلمان م. »

آفلاین xubuntu4iran

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 748
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #2 : 08 آذر 1392، 06:57 ب‌ظ »
نقل‌قول
۳. چجوری می‌شه برنامه‌هایی که با کیوت (Qt) نوشته شدن رو کامپایل کرد؟ اگه یه راهنمای کوچولو بنویسی عالی هست.
qmake
make
« آخرین ویرایش: 08 آذر 1392، 07:02 ب‌ظ توسط xubuntu4iran »

آفلاین کیان

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 2338
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #3 : 08 آذر 1392، 06:57 ب‌ظ »
اوپس، من رو بردی به 15-16 سال پیش، یادش بخیر با بچه های فامیل می نشستیم و این رو بازی می کردیم. حتی روز و مغازه ای که این بازی رو خریدم یادمه!
از سه خواسته، دو تای اول به روی چشم.
هنوز که نصب نکردم ولی اولین سوال مطمئنا اینه که فقط به زبان فارسی ارایه شده؟

* حتی می تونه یک بازی پیش فرض توی توزیعها باشه!!! (البته اگه بتونه رنک بگیره)
« آخرین ویرایش: 08 آذر 1392، 08:16 ب‌ظ توسط کیان »

آفلاین سلمان م.

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 4106
  • جنسیت : پسر
  • GNU Operating System - سیستم عامل گنو
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #4 : 08 آذر 1392، 07:32 ب‌ظ »
موقع کامپایل توی اوبونتو ۱۲٫۰۴ (تریسکل ۶) پیغام خطای gcc می‌ده.

cc1plus: error: unrecognized command line option ‘-std=c++11’

چون std=c++11 از جی‌سی‌سی نسخه‌ی ۴٫۷ به بالا اضاضه شده ولی جی‌سی‌سی توی مخازن اوبونتو ۱۲٫۰۴ (تریسکل ۶) نسخه‌ی ۴٫۶ هست.
منبع: http://gcc.gnu.org/projects/cxx0x.html
« آخرین ویرایش: 08 آذر 1392، 08:06 ب‌ظ توسط سلمان م. »

آفلاین xubuntu4iran

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 748
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #5 : 08 آذر 1392، 07:39 ب‌ظ »
چرا بازی صدا نداره؟ :D

آفلاین Ghost Shadow

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1803
  • جنسیت : پسر
  • Linux is Secured By Design
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #6 : 08 آذر 1392، 07:53 ب‌ظ »
موقع کامپایل توی اوبونتو ۱۲٫۰۴ (تریسکل ۶) پیغام خطای gcc می‌ده.

cc1plus: error: unrecognized command line option ‘-std=c++11’

چون std=c++11 از جی‌سی‌سی نسخه‌ی ۴٫۷ به بالا اضاضه شده ولی جی‌سی‌سی توی مخازن اوبونتو ۱۲٫۰۴ (تریسکل ۶) نسخه‌ی ۴٫۶ هست.

درسته.منم 12.04 دارم و همین ارور رو میده...

آفلاین MrAli

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 304
  • جنسیت : پسر
    • وبلاگ علی حسین‌زاده
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #7 : 08 آذر 1392، 08:59 ب‌ظ »
خیلی خوبه. نمیشه به مرکز نرم افزاری اوبونتو اضافه اش کرد؟
.:علی آقا:.
وبلاگ من: https://alihzadeh.blog.ir

آفلاین امید توانا

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 981
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #8 : 09 آذر 1392، 11:09 ق‌ظ »
دیروز بعد از ارسال این پست اینترنتم قطع شد و نتونستم پست‌ها رو ببینم. با شرمندگی همهٔ پست‌های بالا رو با هم جواب می‌دم
۱. اسم بازی اول codebreak بود که دیروز دیدم بازی به همین نام وجود داره و بنابراین mastermind انتخاب کردم. ولی الان نظرم به QtMind تغییر کرده. بنابراین بسته در AUR تغییر نام پیدا خواهد کرد.
۲. افزودن صدا پیشنهاد بسیار عالی است. اضافه خواهد شد.
۳. از -std=c++11 تنها استفادهٔ جزئی شده که اصلاح می‌شه.
۴. نسخهٔ ۰.۵ منتشر شد که برطرف کنندهٔ یک باگ است.
روش کامپایل مستقیم رو امروز بیان می‌کنم.

آفلاین vandu

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 741
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #9 : 09 آذر 1392، 11:48 ق‌ظ »
خیلی کار ارزشمندیه. بی‌نهایت تشکر
البته منم 12.04 دارم و هنوز امتحانش نکردم. چند زبانه بودن رو حتما در نظر داشته باشید. و امکان تغییر پوسته (طرح بک‌گراند و مهره‌ها) رو هم بذارید دیگه عالی میشه. یادش بخیر کلاس دوم دبستان که بودم این بازی رو داشتم. البته کم‌کم همه مهره‌هاش گم شد و به خاطره‌ها پیوست.
Nothing is particularly hard if you divide it into small jobs

Henry Ford

آفلاین امید توانا

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 981
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #10 : 09 آذر 1392، 01:43 ب‌ظ »
@سلمان
بازی به این صورته که یکی از بازیکن‌ها کد مخفی رو تولید می‌کنه (در تصویر کد بالا) و بازیکن دیگه کدی رو حدس می‌زنه و پایینترین سطر خالی قرار می‌ده. صاحب کد مخفی اونوقت به این حدس به صورت زیر امتیاز می‌ده:
۱- ابتدا به ازای هر رنگ درست که در مکان درست هم قرار داشته باشه یک پین سیاه قرار می‌ده و دیگه این خانه‌ها رو در قسمت ۲ منظور نمی‌کنه
۲- به ازای هر رنگ که در کد مخفی و حدس یکسانه (اجبارن در خانه‌های مختلف هستند) یک پین سفید قرار می‌ده ودیگه این خانه‌ها رو منظور نمی‌کنه
بازی ادامه پیدا می‌کنه تا بازیکن دوم کد مخفی رو پیدا کنه (که برنده می‌شه) و یا اینکه دیگه سطری خالی باقی نمونه (که بازنده می‌شه).

@@سلمان
بازی به این صورته که یکی از بازیکن‌ها کد مخفی رو تولید می‌کنه (در تصویر کد بالا) و بازیکن دیگه کدی رو حدس می‌زنه و پایینترین سطر خالی قرار می‌ده. صاحب کد مخفی اونوقت به این حدس به صورت زیر امتیاز می‌ده:
۱- ابتدا به ازای هر رنگ درست که در مکان درست هم قرار داشته باشه یک پین سیاه قرار می‌ده و دیگه این خانه‌ها رو در قسمت ۲ منظور نمی‌کنه
۲- به ازای هر رنگ که در کد مخفی و حدس یکسانه (اجبارن در خانه‌های مختلف هستند) یک پین سفید قرار می‌ده ودیگه این خانه‌ها رو منظور نمی‌کنه
بازی ادامه پیدا می‌کنه تا بازیکن دوم کد مخفی رو پیدا کنه (که برنده می‌شه) و یا اینکه دیگه سطری خالی باقی نمونه (که بازنده می‌شه).

@ vandu
امکان ترجمه که وجود داره و زبان انگلیسی که پیش‌نهاده و فارسی هم وجود داره. افزودن پوسته‌های مختلف راحته و بعدن انجام می‌دم. فعلن تمرکزم به کارایی و نبودن باگ در کد است.

آفلاین HSN6

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 866
  • جنسیت : پسر
  • یک راَکتیست اسپرانتیست پایتونیست گودوئیست!
    • بلاگ شخصی
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #11 : 09 آذر 1392، 02:15 ب‌ظ »
یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ی منه.
توی لوبونتو ۱۲.۰۴ به صورت پیش‌فرض Mastermind هست.
یکی از آپشن‌ها رو بذار که بشه به جای رنگ از اعداد یا اسمایلی یا ... استفاده کرد.
هم‌چنین تعداد کل مهره‌ها و تعداد جایگاه‌ها هم قابل تغییر باشند.
اندازه‌ی پنجره هم قابل تغییره ( مثلا  تمام صفحه ) ؟
گرچه خیلی‌ها بلدن ولی اگه راهنما هم داشته باشه خیلی خوب میشه.

آفلاین Ma3X

  • عضو کاربران ایرانی اوبونتو
  • *
  • ارسال: 877
  • جنسیت : پسر
  • It is Matrix
    • ماتریکس. آی آر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #12 : 09 آذر 1392، 05:01 ب‌ظ »
ممنون از دوست خوبمون امید به‌خاطر این بازی باحالش :)
فقط چنتا نکته به ذهنم رسید:

- بهتره این امکان وجود داشته باشه که با کلیک روی رنگ، خودش توی اسلات قرارش بده. مثلا من به ترتیب روی رنگ‌های سفید، قرمز، سفید، سفید کلیک کنم و توی اسلات قرار گرفته باشن، نه این‌که بخوام یکی یکی درگ کنم... یه مقدار خسته کننده‌س (می‌تونه یک گزینه تو آپشن باشه سویچ بین درگ و کلیک)
- مورد بعدی بهتر بود یک راهنمای ساده می‌داشت این بازی مخصوصا بخشی که پیوست کردم!
- من نفهمیدم وقتی code master هستیم، چرا باید ما جواب کامپیوتر رو ارزیابی کنیم؟!
- اضافه کردن صدا رو که دوستان گفتن.
- یک آپشن اضافه کن برای ویرایش ظاهر. به‌طور مثال بک‌گراند که می‌تونه تابع پوسته سیستم عامل باشه یا عکس یا رنگ و همین‌طور عکس و رنگ مهره‌ها...
- ضمنا این بازی فکر کنم زیر مجموعه board games قرار بگیره، نه logic games!
« آخرین ویرایش: 09 آذر 1392، 05:03 ب‌ظ توسط Ma3x »

آفلاین امید توانا

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 981
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #13 : 09 آذر 1392، 05:28 ب‌ظ »
- بهتره این امکان وجود داشته باشه که با کلیک روی رنگ، خودش توی اسلات قرارش بده. مثلا من به ترتیب روی رنگ‌های سفید، قرمز، سفید، سفید کلیک کنم و توی اسلات قرار گرفته باشن، نه این‌که بخوام یکی یکی درگ کنم... یه مقدار خسته کننده‌س (می‌تونه یک گزینه تو آپشن باشه سویچ بین درگ و کلیک)
نظر خیلی خوبیه. اصلن چرا آپشن؛ دبل کلیک رو به اینکار اختصاص می‌دم.
- مورد بعدی بهتر بود یک راهنمای ساده می‌داشت این بازی مخصوصا بخشی که پیوست کردم!
راهنما حتمن باید نوشته بشه. فعلن درگیر گسترش هستم.
- من نفهمیدم وقتی code master هستیم، چرا باید ما جواب کامپیوتر رو ارزیابی کنیم؟!
در این شیوه، شما کد مخفی رو دارید و کامپیوتر کد رو حدس می‌زنه. ۳ الگوریتم برای اینکار داره که بهترین در حالت کلی، «بیشترین بخش» است و در حالت استاندارد ۶ و ۴، «بدترین حالت» در بیشینه ۵ حرکت کد رو پیدا می‌کنه. اگر از قرار دادن پینها خسته می‌شید گزینهٔ Auto Put Pins  رو پویا کنید. در شیوهٔ‌ دیگه هم اگه دوست ندارید هر بار روی کادر پینها کلیک کنید، گزینهٔ Auto Close Row رو انتخاب کنید.
- یک آپشن اضافه کن برای ویرایش ظاهر. به‌طور مثال بک‌گراند که می‌تونه تابع پوسته سیستم عامل باشه یا عکس یا رنگ و همین‌طور عکس و رنگ مهره‌ها...
این جزء کارهای آینده است.
- ضمنا این بازی فکر کنم زیر مجموعه board games قرار بگیره، نه logic games!
این انجام می‌شه.

آفلاین مجتبی باغبان

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 780
  • جنسیت : پسر
پاسخ : بازی فکربکر
« پاسخ #14 : 09 آذر 1392، 06:16 ب‌ظ »
ممنون به خاطر این بازی خاطره انگیز واسه ما دهه شصتیها.
چرا بعد از اینکه بازی رو می‌بازم رنگهایی که مخفی بودن رو نشون نمیده.
پیشنهاد من اینه که ماکزیمم تعداد حدسها واسه رسیدن به جواب بصورت آپشن وجود داشته باشه.
من حس می‌کنم یه‌جای الگوریتم پین‌گذاری مشکل داره آخه وقتی تکرار رنگ غیر مجاز هست و ۶ رنگ و ۴ گوی داریم، هر ترکیبی از گویها رو بذاریم لااقل باید دوتا پین حلا چه سیاه چه سفید بهم بده. در حالیکه بعضی وقتها فقط یه پین بهم میده.
بازم ممنون خیلی حال کردم