انجمن‌های فارسی اوبونتو

کمک و پشتیبانی => بازی و سرگرمی => نویسنده: کنجکاو! در 26 شهریور 1387، 04:38 ب‌ظ

عنوان: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 26 شهریور 1387، 04:38 ب‌ظ
سلام،
البته شاید بهتر بود این تاپیک رو توی انجمن برنامه نویسی میزدم ولی اینجا هم فکر کنم بد نباشه!
نظرتون چیه به کمک هم یه بازی (هر چند خیلی کوچیک) بسازیم؟
البته منظورم یه بازی سه بعدی در سطح Assassins Creed نیست ها! یه بازی دو بعدی خیلی کوچیک. حتی اگه شده از تتریس شروع کنیم!
مثلاً میتونیم برای شروع از پایتون و PyGame یا PyGlet که نسبتاً آسون هستن شروع کنیم و یا اینکه از انجین های رایگان و اوپن سورس دیگه ای مثل Panda 3d , Irlich, Crystal Space و ... استفاده کنیم!
خوشحال میشم نظرتون رو بدونم! 
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: ahmed در 26 شهریور 1387، 05:11 ب‌ظ
نظرتون چیه به کمک هم یه بازی (هر چند خیلی کوچیک) بسازیم؟

ما حوصله نداریم که اوبونتو رو ترجمه کنیم! چه برسه به ساخت بازی...
 :(
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 26 شهریور 1387، 06:26 ب‌ظ
نظرتون چیه به کمک هم یه بازی (هر چند خیلی کوچیک) بسازیم؟

ما حوصله نداریم که اوبونتو رو ترجمه کنیم! چه برسه به ساخت بازی...
 :(
ترجمه با ساخت  بازی خیلی فرق می کنه!
در ضمن، مثل اینکه این قسمت رو خوب نخوندید:
نقل‌قول
البته منظورم یه بازی سه بعدی در سطح Assassins Creed نیست ها! یه بازی دو بعدی خیلی کوچیک. حتی اگه شده از تتریس شروع کنیم!
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کسری کشاورز در 26 شهریور 1387، 10:25 ب‌ظ
اول بهتره که خودتون کار رو شروع کنید بعد بیاید نظر ساخت کار رو بدید. ;)
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 26 شهریور 1387، 10:30 ب‌ظ
والا حق رو بهتون میدم که فکر کنید سخته! ولی زیاد هم سخت نیست (حد اقل در سطح تتریسش!)
بنده هم مشکلم شخصاْ نبود و کمبود اسپرایت بود! ولی حالا ببینم چی میشه؟ اتفاقاْ فکر خوبیه که اول خودم یه کاری بکنم و بعد سورسش رو بذارم تا با هم گسترش بدیم!
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: mtux در 27 شهریور 1387، 12:32 ق‌ظ
منم تا حدی که بتونم، پایه‌ام ;)
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: fafa23m در 27 شهریور 1387، 02:27 ق‌ظ
سلام
من خیلی دوست دارم کمکتون کنم اما فقط یه کم ++C و یه کم java بلدم ولی خیلی دوس دارم python و Pygame یاد بگیرم به هر حال پایه هستم فقط نمیدونم میتونم با این سواد اندک کمکی بکنم  ???
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: moshen212 در 27 شهریور 1387، 05:03 ق‌ظ
سلام
پایتم  ;D
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: سعید رسولی در 27 شهریور 1387، 05:26 ق‌ظ
اتفاقاً من هم یه همچین برنامه‌هایی داشتم. یعنی چند سال پیش خودم یه بازی طرح کردم که قبلاً جایی نبود. جدیداً مشابهش رو توی یکی از بازیهای گنوم دیدم، اما اون چیزی که من میخوام نیست. به هر حال هنوز وقت نکردم روش کار کنم. اگرچه تقریباً به پایتون تا حدودی تسلط پیدا کردم اما PyGame رو بلد نیستم. اگه پایه‌ای رو همین بازی که توی ذهنم هست کار کنیم.
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 27 شهریور 1387، 07:19 ق‌ظ
منم تا حدی که بتونم، پایه‌ام ;)
وا! آقا مهرداد که بیان که حله که! فقط یه چیزی!
حتماْ بیاید. منتظریم!
سلام
من خیلی دوست دارم کمکتون کنم اما فقط یه کم ++C و یه کم java بلدم ولی خیلی دوس دارم python و Pygame یاد بگیرم به هر حال پایه هستم فقط نمیدونم میتونم با این سواد اندک کمکی بکنم  ???
هر کمکی برای ما خیلی خوبه! از پیدا کردن اسپرایت گرفته تا اون تبلیغه آخری برای انتشار بازی!
سلام
پایتم  ;D
همچنین!
اتفاقاً من هم یه همچین برنامه‌هایی داشتم. یعنی چند سال پیش خودم یه بازی طرح کردم که قبلاً جایی نبود. جدیداً مشابهش رو توی یکی از بازیهای گنوم دیدم، اما اون چیزی که من میخوام نیست. به هر حال هنوز وقت نکردم روش کار کنم. اگرچه تقریباً به پایتون تا حدودی تسلط پیدا کردم اما PyGame رو بلد نیستم. اگه پایه‌ای رو همین بازی که توی ذهنم هست کار کنیم.
خوبه. شما بفرمایید که بازی مد نظرتون چیه؟ باید برای شروع یه بازی کوچیک رو انتخاب می کنیم که به راحتی از پسش بر بیایم و اعتماد به نفس و اینجور چیزها بالا بره! این رو از روی تجربه ی کار گروهی مجازی برای بازیسازی که دارم میگم!

دوستان:
لطفاْ هر کس نظرش رو هم در مورد کتابخانه مورد نظر برای استفاده و یا انجین مورد نظر بگه!
در مورد PyGame هم خوب یه پست قبلاْ توی وبلاگم داشتم: http://infowebcity.com/?p=12
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: Meys@m در 27 شهریور 1387، 12:26 ب‌ظ
سلام
اگه از لحاظ گرافیک کاری از دستم بر بیاد منم هستم.  :)
یا علی!
 ;)
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 27 شهریور 1387، 12:56 ب‌ظ
سلام
اگه از لحاظ گرافیک کاری از دستم بر بیاد منم هستم.  :)
یا علی!
 ;)
حتماْ... به شدت نیاز داریم! حالا ببینیم این دوستمون ایده اشون چیه؟ اگر به عنوان پروژه اول قبول نشد زحمت ساختن بلوک های تتریس با شما!
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: mtux در 27 شهریور 1387، 01:04 ب‌ظ
من که C و ++C بیشتر کار کردم، ولی فکر می‌کنم برای اینکه همه بتونیم کمک کنیم، همون python بهتر باشه (البته که همه لازم نیست کد بنویسن ;) کارهای زیادی میشه کرد) ،
البته بطور کلی اطلاع زیادی در مورد ساخت بازی از هر نوعش ندارم :(
ولی خیلی دوست دارم توی یه تیمی اینطوری عضو باشم،

خوب اول باید ببینیم چه ایده‌هایی داریم یا هست؟!
ilius جان ایده‌ات رو کاملتر توضیح بده ببینیم چطوریاس، می‌تونیم از پسش بر بیایم؟

ولی فکر می‌کنم از تتریس شروع نکنیم، یه ایده‌ی بهتری پیدا کنیم، ایده‌ی کار خیلی مهمه! و توی نتیجه هم تاثیر زیادی داره ;)
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: snake در 27 شهریور 1387، 01:53 ب‌ظ
سلام
آقا منم هستم اما اگر این روزها زیاد توی انجمن نیستم توی تعطیلاتم برگردم منم هستم.
موفق باشید.
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: snake در 27 شهریور 1387، 02:03 ب‌ظ
سلام
راستی اینست رو هم ببین.من با این نرم افزار کار کردم شبیه gamemaker ویندوز می مونه.

موفق باشی
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 27 شهریور 1387، 02:10 ب‌ظ
من که C و ++C بیشتر کار کردم، ولی فکر می‌کنم برای اینکه همه بتونیم کمک کنیم، همون python بهتر باشه (البته که همه لازم نیست کد بنویسن ;) کارهای زیادی میشه کرد) ،
البته بطور کلی اطلاع زیادی در مورد ساخت بازی از هر نوعش ندارم :(
ولی خیلی دوست دارم توی یه تیمی اینطوری عضو باشم،

خوب اول باید ببینیم چه ایده‌هایی داریم یا هست؟!
ilius جان ایده‌ات رو کاملتر توضیح بده ببینیم چطوریاس، می‌تونیم از پسش بر بیایم؟

ولی فکر می‌کنم از تتریس شروع نکنیم، یه ایده‌ی بهتری پیدا کنیم، ایده‌ی کار خیلی مهمه! و توی نتیجه هم تاثیر زیادی داره ;)
بله. من هم به همون دلیل پایتون رو انتخاب کردم!
برای اطلاع از بازی سازی می تونید به دو فروم بزرگ و تخصصی این مورد برید و یه ذره اطلاعات کسب کنید. اطلاعات جالبی از عمومی تا تخصصی دارند.
این دو جا: FutureWorldCo (http://www.futureworldco.com/forum) و Persian Designers (http://www.persian-designers.com/forum)
در مورد ایده هم خب چیزی که مد نظر بنده هست نوع جدید از تتریسه! به همراه جوایز و خطا ها و مشکل ها! (جالب میشه! حالا بیشتر توضیح میدم!) و اینکه به عنوان اولین پروژه نباید زیاد سنگین کار کنیم! حالا اگر شما ایده خوبی سراغ دارید بفرمایید.
اتفاقاْ کار در گروه به همراه شما برای من یکی که تجربه ی خوبی خواهد بود!
سلام
آقا منم هستم اما اگر این روزها زیاد توی انجمن نیستم توی تعطیلاتم برگردم منم هستم.
موفق باشید.

حتماْ به شدت منتظریم. خبر دارم در این زمینه فعالیت کردید...
سلام
راستی اینست رو هم ببین.من با این نرم افزار کار کردم شبیه gamemaker ویندوز می مونه.

موفق باشی

میرم ببینم چطوریاست؟ بهتر بود انگلیسیش رو می نوشتید! اگر مثل گیم میکر باشه و ادیتور داشته باشه خوبه. البته برای پروژه های بزرگتر!
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: سعید رسولی در 27 شهریور 1387، 07:51 ب‌ظ
برای اینکه با این بازی ابداعی خودم یه مقداری آشنا بشید میتونید بازی Tetravex رو نگاه کنید.(اگه از گنوم استفاده می‌کنید احتمالا داشته باشید. به هر حال میتونید از http://live.gnome.org/GnomeGames بگیرید.)
بازی‌ای که بنده سالها پیش طراحی کردم، در چند مورد مهم با این بازی تفاوت داره و پیچیده‌تر هست:

اولین اینکه کارت‌ها بجای مربع، شش‌ظلعی هستن. و بجای یک شبکه از مربع‌ها یک شبکهٔ کندویی شکل از شش‌ضلعی‌ها.
دوم اینکه شکل و اندازهٔ این شبکهٔ کندویی قابل انتخاب هست.
سوم اینکه کارت‌ها دو طرف دارن.(یعنی قابلیت پشت و رو شدن رو دارن. البته میشه کاری کرد که کاربر بدون پشت رو کردن هر دو طرفشون رو ببینه)
چهارم اینکه کات‌ها قابلیت چرخیدن رو دارن. یعنی کاربر باید دائم کارتها رو بچرخونه و پشت و رو کنه تا بفهمه کدوم کارت به درد کجای شبکهٔ کندویی میخوره.
چهارم اینکه روی هر ضلع کارت بجای اینکه 9 تا عدد بتونن بشینن، فقط 3 یا 4 عدد میتونن بشینن. چون کارت‌ها شش‌ضلعی هستن و در صورت استفاده از 9 عدد، بازی خیلی خیلی سخت میشه! با 3 حالت عدد(خال) رو هر ضلع، هر شش‌ضلعی 130 حالت میتونه داشته باشه که میشه 65 تا کارت دوطرفه.(با برنامه‌نویسی حساب کردم، در ضمن من عاشق ترکیبیات هستم)

در مورد اسم بازی هم من PyHexavex رو پیشنهاد می‌کنم. این رو با توجه به اسم بازی Tertavex انتخاب کردم.
بنده یه فایل svg آپلود کردم که کلیت این بازی رو نشون میده:
demo.svg (http://www.freefilespot.com/download.php?file=4f862b6646afa996ec274854330fabc6)
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 27 شهریور 1387، 07:53 ب‌ظ
جالبه... تا ببینیم نظر باقی دوستان چیه؟
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: mtux در 27 شهریور 1387، 11:52 ب‌ظ
ممنون بخاطر توضیحاتت ilius جان.
جالب بود، ولی حقیقتش زیاد چشم من رو نگرفت، یعنی زیاد با این تریپ بازی حال نمیکنم، شاید هم بخاطر این باشه که زیاد دور و بر این بازیها نرفتم تا حالا.
 حالا باز تا نظر همه چه باشه (فکر کنم خوب باشه که همه مشخص باشه تا بدونیم کیا قراره همکاری کنن، و مخصوصا اینکه نظرشون رو همیشه بدن! و البته صرفا گفتن« پایه‌ام» برای کسی مسئولیت ایجاد نمی‌کنه ;) )
در مورد ایده هم والا من ایده‌ی خاصی ندارم، و فکر می‌کنم می‌شه ایده‌های زیادی رو بررسی کنیم، و می‌تونیم برای ایده گرفتن بازی‌های موجود (آزاد یا غیرآزاد) رو بررسی کنیم، و خوبه که بگردیم و ایده‌هایی که پیدا می‌کنیم رو مطرح کنیم.
البته که این کلی هست.
و می‌شه مثلا یک بازی رو از یک سطح پایین شروع کنیم...

بله. من هم به همون دلیل پایتون رو انتخاب کردم!
برای اطلاع از بازی سازی می تونید به دو فروم بزرگ و تخصصی این مورد برید و یه ذره اطلاعات کسب کنید. اطلاعات جالبی از عمومی تا تخصصی دارند.
این دو جا: FutureWorldCo (http://www.futureworldco.com/forum) و Persian Designers (http://www.persian-designers.com/forum)
در مورد ایده هم خب چیزی که مد نظر بنده هست نوع جدید از تتریسه! به همراه جوایز و خطا ها و مشکل ها! (جالب میشه! حالا بیشتر توضیح میدم!) و اینکه به عنوان اولین پروژه نباید زیاد سنگین کار کنیم! حالا اگر شما ایده خوبی سراغ دارید بفرمایید.
اتفاقاْ کار در گروه به همراه شما برای من یکی که تجربه ی خوبی خواهد بود!
ممنون بهشون سر می‌زنم و وقتم که آزاد تر بشه، بیشتر می‌گردم دنبال این موضوع...
شما لطف دارید. برای من هم تجربه‌ی خوبی خواهد بود.
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: moshen212 در 28 شهریور 1387، 06:56 ق‌ظ
سلام
به نظر من بهتر هست که یه بازی ۳سه بعدی بسازیم تا اینکه وقتمون رو صرف یک بازی دو بعدی کنیم . خودتون رو بگذارید جای کسی که میخواد بازی رو دانلود کنه ۳ بعدی رو ترجیح می دید یا دو بعدی ؟  ???
راستش من مدتی دنبال یک موتور گرافیکی با حال بودم که رسیدم به Ogre که واقعا هم حرفه ای هست و هم تا دلتون بخواد راهنما واسش هست البته یک کتاب زبان انگلیسی هم داره در ضمن از خیلی از زبان های برنامه نویسی پشتیبانی میکنه و در عین حال متن باز هست و روی خیلی از محیط های برنامه نویسی (از visual studio 2005 گرفته تا KDevelope و Code::Blocks و...) پیاده میشه و به همین دلیل اگر بازی رو بر اساس open GL طراحی کنیم تقریبا میشه در هر سیستم عاملی که با open GL سازگار باشه با یک بار کامپایل کردن بازی رو راهش انداخت.
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 28 شهریور 1387، 12:02 ب‌ظ
سلام دوست عزیز. پاسختون رو توی وبلاگ هم داده بودم. ببینید. اولاْ که به عنوان اولین پروژه و اولین تجربه به هیچ وجه خوب نیست که یه کار سنگین سه بعدی برداریم. در مورد دانلودش هم بنده به شخصه یه بازی دوبعدی جذاب رو به یه بازی تکراری سه بعدی با گرافیک عالی ترجیح میدم! و اکثر افراد هم همونطور هستند (برای اینکه متوجه منظورم بشید یه سر به سایت رفلکسیو یا بیگ فیش بزنید چند بازی برترش رو دانلود کنید ببینید میتونید از پاش بلند شید یا نه؟)
در مورد OGRE هم قبلاْ تحقیق کردم و نسبت به OpenGL آسونه ولی تا شناختی و تجربه ی (حتی کمی) با OpenGL نداشته باشی OGRE یه مقدار گیج کننده است!
من نظرم رو همون اول گفتم! SDL که خوب چون میخوایم با پایتون کارکنیم از همون PyGame استفاده می کنیم.
اگر واقعاْ بخوایم عملی و حسابی کار کنیم باید از دوبعدی شروع کنیم! نظر من اینه که اگر تونستیم گروه خوبی با هم باشیم بعد از چند مدت (موقعی که همه وقت داشته باشن!) به طراحی یه انجین + ادیتور دو بعدی بسازیم! یا هم فقط یه ادیتور دو بعدی برای PyGame بسازیم. (البته بعدها!)
خوب بهتره که هر کس توی پستش اعلام کنه که برای اولین پروژه جه ایده ای داره. من: تتریس با ایده های جدید و معماهای جدید!
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: snake در 28 شهریور 1387، 01:14 ب‌ظ
سلام دوست عزیز. پاسختون رو توی وبلاگ هم داده بودم. ببینید. اولاْ که به عنوان اولین پروژه و اولین تجربه به هیچ وجه خوب نیست که یه کار سنگین سه بعدی برداریم. در مورد دانلودش هم بنده به شخصه یه بازی دوبعدی جذاب رو به یه بازی تکراری سه بعدی با گرافیک عالی ترجیح میدم! و اکثر افراد هم همونطور هستند (برای اینکه متوجه منظورم بشید یه سر به سایت رفلکسیو یا بیگ فیش بزنید چند بازی برترش رو دانلود کنید ببینید میتونید از پاش بلند شید یا نه؟)
در مورد OGRE هم قبلاْ تحقیق کردم و نسبت به OpenGL آسونه ولی تا شناختی و تجربه ی (حتی کمی) با OpenGL نداشته باشی OGRE یه مقدار گیج کننده است!
من نظرم رو همون اول گفتم! SDL که خوب چون میخوایم با پایتون کارکنیم از همون PyGame استفاده می کنیم.
اگر واقعاْ بخوایم عملی و حسابی کار کنیم باید از دوبعدی شروع کنیم! نظر من اینه که اگر تونستیم گروه خوبی با هم باشیم بعد از چند مدت (موقعی که همه وقت داشته باشن!) به طراحی یه انجین + ادیتور دو بعدی بسازیم! یا هم فقط یه ادیتور دو بعدی برای PyGame بسازیم. (البته بعدها!)
خوب بهتره که هر کس توی پستش اعلام کنه که برای اولین پروژه جه ایده ای داره. من: تتریس با ایده های جدید و معماهای جدید!

سلام
البته با engine های سه بعدی رایگان خیلی هم سخت نیست.
موفق باشی
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 28 شهریور 1387، 01:27 ب‌ظ
نقل‌قول
سلام
البته با engine های سه بعدی رایگان خیلی هم سخت نیست.
موفق باشی
درسته ولی بنده گفتم تجربه ی زیادی توی کار گروهی بازی سازی دارم. اون موقع هاش که پای ۶۰۰ میلیون پول وسط بود توی مجازی برای سه بعدی کم آوردیم. دیگه چه برسه به اینکه الان رایگان هستش و هیچ پولی وسط نیست و افراد هم در بازی سازی (نگفتم برنامه نویسی یا چیز دیگه!) تجربه ی زیادی ندارن! بهتره با دو بعدی شروع کرد!

پی نوشت: یه مقاله جدید توی وبلاگم زدم. شاید به دردتون بخوره (البته ابتداییه!)
آموزش پای گیم: وارد کردن - آغاز کردن - پایان دادن! (http://infowebcity.com/?p=30)
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: snake در 28 شهریور 1387، 04:33 ب‌ظ
نقل‌قول
سلام
البته با engine های سه بعدی رایگان خیلی هم سخت نیست.
موفق باشی
درسته ولی بنده گفتم تجربه ی زیادی توی کار گروهی بازی سازی دارم. اون موقع هاش که پای ۶۰۰ میلیون پول وسط بود توی مجازی برای سه بعدی کم آوردیم. دیگه چه برسه به اینکه الان رایگان هستش و هیچ پولی وسط نیست و افراد هم در بازی سازی (نگفتم برنامه نویسی یا چیز دیگه!) تجربه ی زیادی ندارن! بهتره با دو بعدی شروع کرد!

پی نوشت: یه مقاله جدید توی وبلاگم زدم. شاید به دردتون بخوره (البته ابتداییه!)
آموزش پای گیم: وارد کردن - آغاز کردن - پایان دادن! (http://infowebcity.com/?p=30)

سلام
راستی دستت درد نکنه.مقاله جالبی بود.
من سال دوم با دوستام توی دانشگاه سابقه بازی سازی داشتیم.از engine بازی quake arena که رایگان بود استفاده کردیم.
می شه یکیشو ساخت با عنوان گروهی انجمن اوبونتو ایران پخش کرد.
موفق باشی

+ راستی امروز بالاخره مودم رو توی لپ تاپ جدیدم نصب کردم.
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 28 شهریور 1387، 04:45 ب‌ظ
نقل‌قول
من سال دوم با دوستام توی دانشگاه سابقه بازی سازی داشتیم.از engine بازی quake arena که رایگان بود استفاده کردیم.
خوشحال میشیم بازی رو ببینیم!
نقل‌قول
می شه یکیشو ساخت با عنوان گروهی انجمن اوبونتو ایران پخش کرد.
انجین یا بازی؟ هر کدومش... به هر حال ما اینجا می خوایم همین کار رو بکنیم!
نقل‌قول
+ راستی امروز بالاخره مودم رو توی لپ تاپ جدیدم نصب کردم.
پس از این به بعد بیشتر توی اینترنت می بینیمتون! D:
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: Meys@m در 28 شهریور 1387، 05:11 ب‌ظ
سلام
اگه از لحاظ گرافیک کاری از دستم بر بیاد منم هستم.  :)
یا علی!
 ;)
حتماْ... به شدت نیاز داریم! حالا ببینیم این دوستمون ایده اشون چیه؟ اگر به عنوان پروژه اول قبول نشد زحمت ساختن بلوک های تتریس با شما!
من از شنبه کلاس‌هام شروع میشه اینه که شاید کمتر بتونم بیام ولی اگه کاری بود حتما حتما هستم فقط به p.g.meysam@gmail.com ایمیل بزنید.
موفق باشید!
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: snake در 28 شهریور 1387، 08:26 ب‌ظ
سلام
شنبه میرم دانشگاه ببینم توی تحقیقات هست یا نه؟یک نسخشو بگیرم بیارم خودم دیگه ندارم کلا سیستم رو عوض کردم.
موفق باشی
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 29 شهریور 1387، 12:33 ب‌ظ
خوب دوستان اگر خیلی اصرار بر سه بعدی دارید می تونیم با انجین پاندا تری دی شروع کنیم!
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: moshen212 در 01 مهر 1387، 04:35 ق‌ظ
سلام
موافقم ولی بازم می خاید که tetris بسازید؟
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: snake در 02 مهر 1387، 10:26 ق‌ظ
سلام
این پست رو هم نگاه کن.
http://forum.ubuntu.ir/index.php?topic=5906.0
موفق باشی
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 02 مهر 1387، 07:41 ب‌ظ
والا فعلاً که تاریخ شروع کلاس های مدرسه و دانشگاهه و یا هم چون تعطیلات تموم شده الان اکثراً سرشون شلوغه!
فکر نکنم با تا یکی دو هفته دیگه این بحث دنبال بشه!
من هم برم ببینم این انجینی که شما زحمت کشیدید معرفی کردید چیه؟
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: Meys@m در 15 آذر 1387، 03:00 ب‌ظ
آقا این پروژه به جایی نرسید؟
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: کنجکاو! در 15 آذر 1387، 08:58 ب‌ظ
سلام،
والا من که به شخصه اینقدر سرم شلوغه که حتی فرصت آپدیت کردن وبلاگم رو ندارم !
اگر دوستان دیگه کار رو شروع کنن خیلی خوب میشه!
عنوان: نظر من...
ارسال شده توسط: GLinBoy در 02 دی 1387، 10:26 ب‌ظ
سلام
آقا منم هستم
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
من انجین {Irrlicht {http://irrlicht.sourceforge.net (http://irrlicht.sourceforge.net) رو پیشنهاد میدم. البته این به معنی رد کردن انجینای دیگه نیست. من دنبال انجینای زیادی رفتم  تو این جستجو irrlicht رو پیدا کردم (به زبان ساده تر تحقیق و نتیجه گیری). سادس و پر کاربرد، روی هر سیستمی (ویندوز، لینوکس، مک) میشه پیاده سازیش کرد. با محیط توسعه CodeBlocks همخوانی داره (اگه دوستان با CodeBlocks کار کرده باشند گزینه Irrlicht Project رو دیدند). مستندات تقریبا کاملی هم داره تا هر سیستم و محیط توسعه ای تطبیق پیدا کنه. هم بازیهای 2D رو و هم 3D رو پشتیبانی میکنه. اگه میتونید حتما دانلودش کنید و بررسیش کنید.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
نقل‌قول
والا من که به شخصه اینقدر سرم شلوغه که حتی فرصت آپدیت کردن وبلاگم رو ندارم !
اگر دوستان دیگه کار رو شروع کنن خیلی خوب میشه!
صبر میکنیم تا با هم شروع کنیم.
در مورد انجینم بهتره نظر سنجی کنیم.
عنوان: پاسخ به: نظر من...
ارسال شده توسط: سعید رسولی در 14 دی 1387، 09:24 ب‌ظ
چی شد؟ کسی شروع به کدنویسی نکرد؟
میگن سنگ بزرگ علامت نزدن هست! :(

ولی من اون بازی دوبعدی خودم(PyHexavex) رو شروع کردم و یه ورژن ابتدایی(0.0.1) هم ازش آپلود کردم.
http://ospdev.net/projects/pyhexavex
البته خیلی اشکالات داره. بعد از اینکه یه مقدار کاملتر شد و اشکالاتش برطرف شد، سعی می‌کنم افکت‌های گرافیکی و سه‌بعدی هم بهش بدم(مثلاً با soya3d) فعلاً با pygame نوشته شده.

عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: mtux در 21 دی 1387، 11:21 ب‌ظ
چی شد؟ کسی شروع به کدنویسی نکرد؟
میگن سنگ بزرگ علامت نزدن هست! :(

ولی من اون بازی دوبعدی خودم(PyHexavex) رو شروع کردم و یه ورژن ابتدایی(0.0.1) هم ازش آپلود کردم.
http://ospdev.net/projects/pyhexavex
البته خیلی اشکالات داره. بعد از اینکه یه مقدار کاملتر شد و اشکالاتش برطرف شد، سعی می‌کنم افکت‌های گرافیکی و سه‌بعدی هم بهش بدم(مثلاً با soya3d) فعلاً با pygame نوشته شده.



احسنت، موفق باشی

راستش من که الان درگیریم زیاد شد، و پروژه‌هام به قدری هستن که وقت اضافه نداشته باشم :(
برا همین نمی‌تونم قولی بدم :-/
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: مصطفی بزاز در 19 تیر 1388، 04:09 ب‌ظ
چی شد پس؟ خبری نیست؟
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: sahama در 22 امرداد 1388، 10:31 ق‌ظ
چی شد پس؟ خبری نیست؟
چرا  ولی تا اونجایی که من می دونم خیلی از دوستان اول شروع به یاد گیری نیازمندیها کردن که یاد گیری هم یه مقدار طول می کشه
منم قول همکاری 100 در 100 می دم به این شکل که قول می دم وقتی بازی اومد حتما اجراش کنم!! :)
عنوان: پاسخ به: ساخت بازی کوچک به کمک هم
ارسال شده توسط: sahama در 11 شهریور 1388، 06:27 ب‌ظ
اینم ببینید :)
http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,10847.0.html