نظرتون چیه به کمک هم یه بازی (هر چند خیلی کوچیک) بسازیم؟
ترجمه با ساخت بازی خیلی فرق می کنه!نظرتون چیه به کمک هم یه بازی (هر چند خیلی کوچیک) بسازیم؟
ما حوصله نداریم که اوبونتو رو ترجمه کنیم! چه برسه به ساخت بازی...
:(
البته منظورم یه بازی سه بعدی در سطح Assassins Creed نیست ها! یه بازی دو بعدی خیلی کوچیک. حتی اگه شده از تتریس شروع کنیم!
منم تا حدی که بتونم، پایهام ;)وا! آقا مهرداد که بیان که حله که! فقط یه چیزی!
سلامهر کمکی برای ما خیلی خوبه! از پیدا کردن اسپرایت گرفته تا اون تبلیغه آخری برای انتشار بازی!
من خیلی دوست دارم کمکتون کنم اما فقط یه کم ++C و یه کم java بلدم ولی خیلی دوس دارم python و Pygame یاد بگیرم به هر حال پایه هستم فقط نمیدونم میتونم با این سواد اندک کمکی بکنم ???
سلامهمچنین!
پایتم ;D
اتفاقاً من هم یه همچین برنامههایی داشتم. یعنی چند سال پیش خودم یه بازی طرح کردم که قبلاً جایی نبود. جدیداً مشابهش رو توی یکی از بازیهای گنوم دیدم، اما اون چیزی که من میخوام نیست. به هر حال هنوز وقت نکردم روش کار کنم. اگرچه تقریباً به پایتون تا حدودی تسلط پیدا کردم اما PyGame رو بلد نیستم. اگه پایهای رو همین بازی که توی ذهنم هست کار کنیم.خوبه. شما بفرمایید که بازی مد نظرتون چیه؟ باید برای شروع یه بازی کوچیک رو انتخاب می کنیم که به راحتی از پسش بر بیایم و اعتماد به نفس و اینجور چیزها بالا بره! این رو از روی تجربه ی کار گروهی مجازی برای بازیسازی که دارم میگم!
سلامحتماْ... به شدت نیاز داریم! حالا ببینیم این دوستمون ایده اشون چیه؟ اگر به عنوان پروژه اول قبول نشد زحمت ساختن بلوک های تتریس با شما!
اگه از لحاظ گرافیک کاری از دستم بر بیاد منم هستم. :)
یا علی!
;)
من که C و ++C بیشتر کار کردم، ولی فکر میکنم برای اینکه همه بتونیم کمک کنیم، همون python بهتر باشه (البته که همه لازم نیست کد بنویسن ;) کارهای زیادی میشه کرد) ،بله. من هم به همون دلیل پایتون رو انتخاب کردم!
البته بطور کلی اطلاع زیادی در مورد ساخت بازی از هر نوعش ندارم :(
ولی خیلی دوست دارم توی یه تیمی اینطوری عضو باشم،
خوب اول باید ببینیم چه ایدههایی داریم یا هست؟!
ilius جان ایدهات رو کاملتر توضیح بده ببینیم چطوریاس، میتونیم از پسش بر بیایم؟
ولی فکر میکنم از تتریس شروع نکنیم، یه ایدهی بهتری پیدا کنیم، ایدهی کار خیلی مهمه! و توی نتیجه هم تاثیر زیادی داره ;)
سلامحتماْ به شدت منتظریم. خبر دارم در این زمینه فعالیت کردید...
آقا منم هستم اما اگر این روزها زیاد توی انجمن نیستم توی تعطیلاتم برگردم منم هستم.
موفق باشید.
سلاممیرم ببینم چطوریاست؟ بهتر بود انگلیسیش رو می نوشتید! اگر مثل گیم میکر باشه و ادیتور داشته باشه خوبه. البته برای پروژه های بزرگتر!
راستی اینست رو هم ببین.من با این نرم افزار کار کردم شبیه gamemaker ویندوز می مونه.
موفق باشی
بله. من هم به همون دلیل پایتون رو انتخاب کردم!ممنون بهشون سر میزنم و وقتم که آزاد تر بشه، بیشتر میگردم دنبال این موضوع...
برای اطلاع از بازی سازی می تونید به دو فروم بزرگ و تخصصی این مورد برید و یه ذره اطلاعات کسب کنید. اطلاعات جالبی از عمومی تا تخصصی دارند.
این دو جا: FutureWorldCo (http://www.futureworldco.com/forum) و Persian Designers (http://www.persian-designers.com/forum)
در مورد ایده هم خب چیزی که مد نظر بنده هست نوع جدید از تتریسه! به همراه جوایز و خطا ها و مشکل ها! (جالب میشه! حالا بیشتر توضیح میدم!) و اینکه به عنوان اولین پروژه نباید زیاد سنگین کار کنیم! حالا اگر شما ایده خوبی سراغ دارید بفرمایید.
اتفاقاْ کار در گروه به همراه شما برای من یکی که تجربه ی خوبی خواهد بود!
سلام دوست عزیز. پاسختون رو توی وبلاگ هم داده بودم. ببینید. اولاْ که به عنوان اولین پروژه و اولین تجربه به هیچ وجه خوب نیست که یه کار سنگین سه بعدی برداریم. در مورد دانلودش هم بنده به شخصه یه بازی دوبعدی جذاب رو به یه بازی تکراری سه بعدی با گرافیک عالی ترجیح میدم! و اکثر افراد هم همونطور هستند (برای اینکه متوجه منظورم بشید یه سر به سایت رفلکسیو یا بیگ فیش بزنید چند بازی برترش رو دانلود کنید ببینید میتونید از پاش بلند شید یا نه؟)
در مورد OGRE هم قبلاْ تحقیق کردم و نسبت به OpenGL آسونه ولی تا شناختی و تجربه ی (حتی کمی) با OpenGL نداشته باشی OGRE یه مقدار گیج کننده است!
من نظرم رو همون اول گفتم! SDL که خوب چون میخوایم با پایتون کارکنیم از همون PyGame استفاده می کنیم.
اگر واقعاْ بخوایم عملی و حسابی کار کنیم باید از دوبعدی شروع کنیم! نظر من اینه که اگر تونستیم گروه خوبی با هم باشیم بعد از چند مدت (موقعی که همه وقت داشته باشن!) به طراحی یه انجین + ادیتور دو بعدی بسازیم! یا هم فقط یه ادیتور دو بعدی برای PyGame بسازیم. (البته بعدها!)
خوب بهتره که هر کس توی پستش اعلام کنه که برای اولین پروژه جه ایده ای داره. من: تتریس با ایده های جدید و معماهای جدید!
سلامدرسته ولی بنده گفتم تجربه ی زیادی توی کار گروهی بازی سازی دارم. اون موقع هاش که پای ۶۰۰ میلیون پول وسط بود توی مجازی برای سه بعدی کم آوردیم. دیگه چه برسه به اینکه الان رایگان هستش و هیچ پولی وسط نیست و افراد هم در بازی سازی (نگفتم برنامه نویسی یا چیز دیگه!) تجربه ی زیادی ندارن! بهتره با دو بعدی شروع کرد!
البته با engine های سه بعدی رایگان خیلی هم سخت نیست.
موفق باشی
نقلقولسلامدرسته ولی بنده گفتم تجربه ی زیادی توی کار گروهی بازی سازی دارم. اون موقع هاش که پای ۶۰۰ میلیون پول وسط بود توی مجازی برای سه بعدی کم آوردیم. دیگه چه برسه به اینکه الان رایگان هستش و هیچ پولی وسط نیست و افراد هم در بازی سازی (نگفتم برنامه نویسی یا چیز دیگه!) تجربه ی زیادی ندارن! بهتره با دو بعدی شروع کرد!
البته با engine های سه بعدی رایگان خیلی هم سخت نیست.
موفق باشی
پی نوشت: یه مقاله جدید توی وبلاگم زدم. شاید به دردتون بخوره (البته ابتداییه!)
آموزش پای گیم: وارد کردن - آغاز کردن - پایان دادن! (http://infowebcity.com/?p=30)
من سال دوم با دوستام توی دانشگاه سابقه بازی سازی داشتیم.از engine بازی quake arena که رایگان بود استفاده کردیم.خوشحال میشیم بازی رو ببینیم!
می شه یکیشو ساخت با عنوان گروهی انجمن اوبونتو ایران پخش کرد.انجین یا بازی؟ هر کدومش... به هر حال ما اینجا می خوایم همین کار رو بکنیم!
+ راستی امروز بالاخره مودم رو توی لپ تاپ جدیدم نصب کردم.پس از این به بعد بیشتر توی اینترنت می بینیمتون! D:
من از شنبه کلاسهام شروع میشه اینه که شاید کمتر بتونم بیام ولی اگه کاری بود حتما حتما هستم فقط به p.g.meysam@gmail.com ایمیل بزنید.سلامحتماْ... به شدت نیاز داریم! حالا ببینیم این دوستمون ایده اشون چیه؟ اگر به عنوان پروژه اول قبول نشد زحمت ساختن بلوک های تتریس با شما!
اگه از لحاظ گرافیک کاری از دستم بر بیاد منم هستم. :)
یا علی!
;)
والا من که به شخصه اینقدر سرم شلوغه که حتی فرصت آپدیت کردن وبلاگم رو ندارم !صبر میکنیم تا با هم شروع کنیم.
اگر دوستان دیگه کار رو شروع کنن خیلی خوب میشه!
چی شد؟ کسی شروع به کدنویسی نکرد؟
میگن سنگ بزرگ علامت نزدن هست! :(
ولی من اون بازی دوبعدی خودم(PyHexavex) رو شروع کردم و یه ورژن ابتدایی(0.0.1) هم ازش آپلود کردم.
http://ospdev.net/projects/pyhexavex
البته خیلی اشکالات داره. بعد از اینکه یه مقدار کاملتر شد و اشکالاتش برطرف شد، سعی میکنم افکتهای گرافیکی و سهبعدی هم بهش بدم(مثلاً با soya3d) فعلاً با pygame نوشته شده.
چی شد پس؟ خبری نیست؟چرا ولی تا اونجایی که من می دونم خیلی از دوستان اول شروع به یاد گیری نیازمندیها کردن که یاد گیری هم یه مقدار طول می کشه