برای اینکه با این بازی ابداعی خودم یه مقداری آشنا بشید میتونید بازی Tetravex رو نگاه کنید.(اگه از گنوم استفاده میکنید احتمالا داشته باشید. به هر حال میتونید از
http://live.gnome.org/GnomeGames بگیرید.)
بازیای که بنده سالها پیش طراحی کردم، در چند مورد مهم با این بازی تفاوت داره و پیچیدهتر هست:
اولین اینکه کارتها بجای مربع، ششظلعی هستن. و بجای یک شبکه از مربعها یک شبکهٔ کندویی شکل از ششضلعیها.
دوم اینکه شکل و اندازهٔ این شبکهٔ کندویی قابل انتخاب هست.
سوم اینکه کارتها دو طرف دارن.(یعنی قابلیت پشت و رو شدن رو دارن. البته میشه کاری کرد که کاربر بدون پشت رو کردن هر دو طرفشون رو ببینه)
چهارم اینکه کاتها قابلیت چرخیدن رو دارن. یعنی کاربر باید دائم کارتها رو بچرخونه و پشت و رو کنه تا بفهمه کدوم کارت به درد کجای شبکهٔ کندویی میخوره.
چهارم اینکه روی هر ضلع کارت بجای اینکه 9 تا عدد بتونن بشینن، فقط 3 یا 4 عدد میتونن بشینن. چون کارتها ششضلعی هستن و در صورت استفاده از 9 عدد، بازی خیلی خیلی سخت میشه! با 3 حالت عدد(خال) رو هر ضلع، هر ششضلعی 130 حالت میتونه داشته باشه که میشه 65 تا کارت دوطرفه.(با برنامهنویسی حساب کردم، در ضمن من عاشق ترکیبیات هستم)
در مورد اسم بازی هم من PyHexavex رو پیشنهاد میکنم. این رو با توجه به اسم بازی Tertavex انتخاب کردم.
بنده یه فایل svg آپلود کردم که کلیت این بازی رو نشون میده:
demo.svg