بسم الله الرحمن الرحیم
سلام به همه
پرسشی هست که مدتیه ذهن منو به خودش مشغول کرده. میخواستم نظرتون رو دربارهٔ OpenGL ، Mantle و DirectX بدونم. و اینکه آیا mantle برای لینوکس هم آمده یا نه؟
و اینکه کدوم یک از این API ها از دیگری بهتره؟ و ...
بهتر رو بخوایم بحث کنیم که نظر من ۱۰۰٪ و بدون شک direct x هستش چون:
۱-فراگیر تره
۲-منابع آموزشیش (فارسی و انگلیسی) جامع تر و بیشتره
۳-تقریبا همه گیم انجین ها از direct x استفاده میکنن
۴-با تجربه ای که با هردو(opengl , direct x)داشتم به جرات میتونم بگم direct x در مقابل opengl هم کارایی و قدرت بیشتری داره و هم زمان تحویل پروژه به مراتب کمتره
منتل رو هم که نفهمیدیم ازاده یا تحت انحصار(ویکیپیا زده proprietary & freeware)
opengl هم که در مقابل این دو (شاید فقط direct x)تنها مزیتش ازادیه