این انجمن از معدود انجمن های فارسی اختصلصی در حال حاضر است که تنها به یک موضوع به طور ویژه می پردازد. با یک پست و یک سوال و سک پاسخ هم نمی توان اینگونه کلی اظهارنظر کرد که این انجمن اصلا خوب نیست حتی منطق هم با روش استقرا اینگونه با قضایا برخورد نمی کند که شما کردید!
در بیشتر موارد پاسخ های درج شده در انجمن کامل و یاری رسان بوده و در مواردی انگشت شما هم مشکلاتی پیش آمده اما این دلیل بر مشکل انجمن نیست چرا که:
۳. لطفاً توجه نمائید که تایید اعتبار ارسالها از طرف اعضاء و مدیران این انجمن ناممکن است. لطفاً به یاد داشته باشید که ما به طور دائم ارسالها را مشاهده و بررسی نمیکنیم و بنابراین هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای ارسالها بر عهده صاحبان انجمن نخواهد بود.
۴. ما هیچگونه تضمینی در قبال دقیق بودن، کامل و جامع بودن و یا مفید بودن اطلاعاتی که در ارسالها وجود دارند، نمیدهیم.
من آدمی نیستم که زود قضاوت بکنم چون زود این موضوع رو بیان کردم بخاطر اینه که قبلا سایتهای دیگه رو دیدم و با دیدن تاپیکهای اینجا سریع تفاوت رو فهمیدم و اون این بودکه آخر تاپیکها نشون نمی ده که آخرسر کدوم راه حل درسته...و این ایده رو بیان کردم. اگر عنوان «تغییر مشکل بزرگ این سایت» گذاشتم بخاطر جلب توجه بوده... بهتون بر نخوره!
معقوله که شما نمی تونید ارسالها رو چک کنید که آیا درسته یا نه! ولی کسی که این سوال رو مطرح کرده که می تونه بگه که کدوم راه درسته!!
نمی دونم چرا اغلب آدما بخاطر غرورشون ,حرفی که از طرف یه تازه وارده نه تازه کار رو حاضر نیستند بپذیرند حتی اگر درست باشه! آدم تازه کار تشخیصش کمه تو کیفیت سایت خوب و از بد. من تازه وارد تو سایت اوبونتو ام ولی تازه کار تو کامپیوتر نیستم!
مشکل اساسی شما اینه که خودتون رو نسبت به سایت فارسی دیگه که قابل توجه هم نیستند می سنجید!
**از بچه ها می خوام که اجازه بدند LinuxRevo اگر حرفی واسه گفتن داره جواب بده , چون دلم نمی خواد زیاد این بحث ادامه پیدا کنه....تشکر**
نکته مربوط به اینکه کدام راه حل موجب برطرف شدن مشکل شده یا نه و اینکه اصلا پستی به نتیجه دلخواه و منطقی دست یافته است یا نه مربوط است به شخص ایجاد کننده آن موضوع چرا که در انجمن های تخصصی مرسوم است که اگر مشکلی حل شد، ایجاد کننده تاپیک عبارت (حل شد) را به انتهای عنوان خود بی افزاید که متاسفانه علیرغم درخواست مدیران و راهبران و برخی از اعضا این امر هرگز به طور کامل تحقق نیافته است و این موجب می شود که نفر بعدی که دقیقا با همان مشکل رو برو است تنواند از ابتدا و انتهای تاپیک مربوطه سر در بیاورد و این مورد به ویژه در تاپیک هایی که چندین صفحه دارند بیشتر خود را نشان می دهد.
اما تمام اینها به معنای مشکل سایت یا انجمن نیست و مطابق مرام نامه (قوانین انجمن) و همچنین منطق و آنچه در عمل ممکن است هرگز نمی توان تمام پست های موجود در انجمن را یک به یک بررسی نمود. این که امثال من در بوق و کرنا کرده اند که به عرف و قوانین اینگونه انجمن ها احترام بگذارید و رعایت نمایید هم به همین دلیل است. تصور کنید شما مدیر یک بایگانی هستید روز نخست یک یا دو پرونده دارید و آخر سال هزار یا دو هزار. اگر از ابتدا سیستم طبقه بندی و نگهداری شما بر مبنای اصول باشد و شما اصول بایگانی را رعایت کنید طرز دسترسی به ۲۰۰۰ پرونده درست مانند همان دو پرونده است.
ضمنا در گذشته در این انجمن چیزی به اسم تازه کار و حرفه ای و... وجود نداشت و این مورد در یک ماه گذشته عجیب باب شده است و برخی سعی دارند میان تازه کاران و افراد حرفه ای تر تفاوت قایل شوند که بنده مطمئن هستم از این حیث نه از نظر مدیران و نه از نظر حرفه ای ترها تفاوتی وجود ندارد. اما ظاهرا میان تازه واردین و قدیمی ترها تفاوت های بسیاری وجود دارد به ویژه با توجه به عمر و قدمت انجمن های تخصصی با زبان فارسی این نکته مشهودتر است.
در گذشته و در کانال IRC اوبونتو میان ما کاربران قدیمی تر و مدیران سایت بحث و گفت و گویی بود در رابطه با چگونه پیکربندی کردن سایت که اتفاقا با توجه به میزان درک و دانش و نوع شخصیت افرادی که در این بحث شرکت کردند و هر یک عهده دار مسئولیتی هم بودند (از جمله خود من) سایت با پاره ای از اصلاحات روبرو شد و به چیزی که الان می بینید تغییر شکل یافت ماننده اضافه شدن انجمن معرفی نرم افزار یا سایر توزیع ها و نرم افزارهای اینترنتی و... اما هیچ یک از ما نمی توانیم هر روز بگوییم فلان کار را نکنید یا فلان کار را بکنید تا نفر بعدی هم بتواند استفاده کند.
در نتیجه همان گونه که پیش تر هم گفتم مشکلی که شما در این انجمن یافته اید نه مشکل خود انجمن که مشکل کاربران آن است.