سیستم عامل: زوبونتو ۱۶.۰۴ | مودم: tp-link td-8811 (مودم قدیمیه و با کابل وصل میشه بدون وایفای و کانکشن بریج نیست)
مراحلی که انجام میدم
۱- روی کانکشن اینترنت کلیک میکنم و به اینترنت وصل میشم
۲- pint 8.8.8.8 جواب میده
۳- ping google.com جواب میده
بعد از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه کار کردن با اینترنت، ارسال و دریافت قطع میشه
۱- pint 8.8.8.8 جواب میده
۲- ping google.com جواب نمیده
باید اینترنت رو قطع و دوباره وصل کنم تا بتونم دوباره اینترنت داشته باشم. روی ویندوز ۷ این مشکل وجود نداره و به راحتی به اینترنت دسترسی دارم.
با پشتیبانی آیاسپی تماس گرفتم و پشتیبانی گفت که در ppo قطع و وصلی دیده میشه و باید مودم رو ریاستارت و کانفیگ دوباره کنم. اما به نظرم باید مشکل از زوبونتو باشه چون این مشکل رو روی ویندوز ۷ ندارم. آیا راه حلی برای این مشکل من دارید؟ واقعا کلافه شدم.
سلام
مشکل DNS هستش از روش زیر استفاده کن دیگه این مشکل بوجود نمیاد
اول بسته resolvconf رو نصب کن
sudo apt install resolvconf
بعد فایل زیر رو با یک ویرایشگر متن باز کن.توجه که برای ذخیره کردن ویرایش نیاز به دسترسی ریشه داره.امکان داره این فایل وجود نداشته باشه که باید خودت ایجادش کنی.
/etc/resolvconf/resolv.conf.d/tail
پیشنهاد میکنم از ویرایشگر nano استفاده کنی!(با Ctrl+X از ویرایشکر خارج میشه)
sudo nano /etc/resolvconf/resolv.conf.d/tail
فایل رو که باز کردی با استفاده از دستور nameserver yourtDNSIp تمام DNS هایی که میخوایی استفاده کنی رو وارد کن من معمولا از 9.9.9.9 استفاده میکنم!
nameserver 9.9.9.9
فایل جدید رو ذخیره کن و بعدش با استفاده از دستور زیر resolv.conf رو آپدیت کن
sudo resolvconf -u
حالا یه تست بگیر
ping ubuntu.ir
ویرایش:
یه نکته یادم رفت بگم! فایل resolv.conf تو حالت DHCP SERVER بصورت خودکار عوض میشه البته در هر اتصال دوباره. پس بهتره مستقیما این فایل رو ویرایش نکنی از بسته resolvconf استفاده کنی!