انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید

نویسنده موضوع: ویزای ایرانی برای اوبونتو: موانع اصلی همگانی شدن اوبونتو در ایران  (دفعات بازدید: 9200 بار)

0 کاربر و 6 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین ابراهیم مشهدی تفرشی

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 336
  • جنسیت : پسر
  • همیشه یک راه بهتر هست.
به نظر من انتقاد بدون راه حل عملی یا با راه حلهای فضایی فایده ای نداره
بحث کردن روش هم بی منطقیه وقتی راه حل عملی ارائه نمیدید
نظر شما برای من خیلی محترمه
ولی به نظر من همین که به این توافق برسیم که مشکلی هست خودش یه گام بزرگی و اولین گامه در راه حل اون
دومین گام اینه که به توافق برسیم که این مشکلی که هست چی هست؟
سومین گام اینه که به این توافق برسیم که مشکل چه قدر بزرگه؟ یعنی چقدر می شه تحملش کرد؟ اگر حل نشه چی می شه؟ و اینکه چقدر باید وقت و انرژی صرف حل اون کرد؟
بعد از این همه قدم ها و چند قدم دیگه تازه می رسیم به اینکه راه حل چی باید باشه؟
ET

آفلاین آزاد کار کوچک

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 208
  • جنسیت : پسر
  • 哈米德
به نظر من انتقاد بدون راه حل عملی یا با راه حلهای فضایی فایده ای نداره
بحث کردن روش هم بی منطقیه وقتی راه حل عملی ارائه نمیدید
نظر شما برای من خیلی محترمه
ولی به نظر من همین که به این توافق برسیم که مشکلی هست خودش یه گام بزرگی و اولین گامه در راه حل اون
دومین گام اینه که به توافق برسیم که این مشکلی که هست چی هست؟
سومین گام اینه که به این توافق برسیم که مشکل چه قدر بزرگه؟ یعنی چقدر می شه تحملش کرد؟ اگر حل نشه چی می شه؟ و اینکه چقدر باید وقت و انرژی صرف حل اون کرد؟
بعد از این همه قدم ها و چند قدم دیگه تازه می رسیم به اینکه راه حل چی باید باشه؟

شما گفتید بازی ،بازی را که بنده یا عمم نمیسازه کمپانی های بزرگ میسازن تا وقتی هم کار توجیح اقتصادی نداشته باشه انجام نمیدن چون عاشق دنیای آزاد نیستند :)
نه؟
نرم‌افزار آزاد به خودی خود در بقیه حوزه‌های زندگی به شما آزادی نمی‌بخشد. برای به دست آوردن آن آزادی‌ها باید بجنگید.

"ریچارد استالمن"

آفلاین ابراهیم مشهدی تفرشی

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 336
  • جنسیت : پسر
  • همیشه یک راه بهتر هست.
به نظر من انتقاد بدون راه حل عملی یا با راه حلهای فضایی فایده ای نداره
بحث کردن روش هم بی منطقیه وقتی راه حل عملی ارائه نمیدید
نظر شما برای من خیلی محترمه
ولی به نظر من همین که به این توافق برسیم که مشکلی هست خودش یه گام بزرگی و اولین گامه در راه حل اون
دومین گام اینه که به توافق برسیم که این مشکلی که هست چی هست؟
سومین گام اینه که به این توافق برسیم که مشکل چه قدر بزرگه؟ یعنی چقدر می شه تحملش کرد؟ اگر حل نشه چی می شه؟ و اینکه چقدر باید وقت و انرژی صرف حل اون کرد؟
بعد از این همه قدم ها و چند قدم دیگه تازه می رسیم به اینکه راه حل چی باید باشه؟

شما گفتید بازی ،بازی را که بنده یا عمم نمیسازه کمپانی های بزرگ میسازن تا وقتی هم کار توجیح اقتصادی نداشته باشه انجام نمیدن چون عاشق دنیای آزاد نیستند :)
نه؟

نه من گفتم که عده زیادی از ایرانی ها بازی کردن رو به عنوان یکی از کاربردهای مهم کامپیوتر می دونن ولی شرکت های بزرگ هم به قول شما نمی سازن پس بیاییم بازی های ویندوز رو توی لینوکس بیاریم که کاربر لینوکس زیاد بشه بعد شرکت ها ببینن کار توجیح اقتصادی داره برای لینوکس هم بازی بسازن
البته شما و عمه تون هم می تونید بازی بسازید
ET

آفلاین دانیال بهزادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 19718
  • جنسیت : پسر
  • Urahara Kiesuke
    • وبلاگ
اگه این ارسال بهت کمک کرد، دنبال دکمهٔ تشکر نگرد. به جاش تو هم به جامعهٔ آزادت کمک کن

آفلاین سیروس

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 615
الآن این خبر خوشحاتون می‌کنه؟ EA در گردهمایی توسعه دهندگان اوبونتو
خوشهالی که هیچ جای تاسف هم داره،از این بابت که آدم وقتش رو صرف این بازیهای پوچ و خشن کنه و بعد اینکه انجمنهای پشتیبانی رو خوره های بازی اشغال کنند ](*,)

آفلاین knight-rak

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 111
  • The blender for the next millennium
من کلن نمیخواستم پستی بدم ولی بازی برای من هم یه بخش خیلی مهم هستش وقت تلف کردن و تاسف هم نداره بازی کردن پوچ هم نیست بازی کردن خیلی هم خوبه حتی اگر خشن باشه حتی اگر یه بازی تو مایه های سوپرماریو باشه

ولی مهم دید نگرش به بازی هستش که خیلی مهمه
اینکه شرکت ها نمی سازن به خودشون و انجین مورد استفادشون مربوطه
ولی شما اگر واقعن علاقه داشته باشی میتونی برای گنو/لینوکس هم بازی بسازی فقط یکم درحال حاضر منابع کم هستش برای بازی سازی گنو/لینوکس ولی برای ویندوز فراوووووووون میتونی مطلب پیدا کنی شاید چون کاربرهایی که بازی رو یکی از کاربردهای مهم کامپیوتر میدونن معمولن با همون ویندوز قانع هستن و با همه چیزش کنار میان و اصلن به چیزای دیگه اهمیت نمیدن

و یه چیز دیگه انجمن پشتیبانی برای پشتیبانی هست درست ولی خوره های بازی هم میتونن کاربر های آزاد باشن و دنبال گنو/لینوکس ئس خیالتون جمع اشغال کردنش زیاد هم بد نیست چون خارج از بحث پستی ندادن

موفق باشید
سر تسلیم منو خشت در میکده ها ، مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت

آفلاین ابراهیم مشهدی تفرشی

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 336
  • جنسیت : پسر
  • همیشه یک راه بهتر هست.
الآن این خبر خوشحاتون می‌کنه؟ EA در گردهمایی توسعه دهندگان اوبونتو
خبری بسیار خوب و جالبه و باید ببینیم بعدش چی می شه
اگرچه من مطمئن هستم که تبدیل بازی های ساخته شده برای ویندوز به بازی هایی که برای لینوکس هم کار کنه برای شرکتهای سازنده کاری ساده ای خواهد بود
ET

آفلاین knight-rak

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 111
  • The blender for the next millennium
الآن این خبر خوشحاتون می‌کنه؟ EA در گردهمایی توسعه دهندگان اوبونتو
خبری بسیار خوب و جالبه و باید ببینیم بعدش چی می شه
اگرچه من مطمئن هستم که تبدیل بازی های ساخته شده برای ویندوز به بازی هایی که برای لینوکس هم کار کنه برای شرکتهای سازنده کاری ساده ای خواهد بود

دوست عزیز برچه اساسی میگی که پورت کردن بازی هایی که برای ویندوز باینری ساخته شده برای گنو/لینوکس خیلی سادست ؟؟
شرکت سازنده بخصوص EA که از انجین های اختصاصی خودش استفاده میکنه مجبور میشه تمام ساختار پابلیشتر انجینش رو تغییر بده با بتونه برای گنو/لینوکس پابلیش کنه بخصوص که توی گنو/لینوکس خبری از دایرکت ایکس نیست و مجبورن برای رندر انجین هم از OpenGL استفاده کنن و اینا بنظرتون ساده هستش ؟؟!!!!
سر تسلیم منو خشت در میکده ها ، مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت

آفلاین ابراهیم مشهدی تفرشی

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 336
  • جنسیت : پسر
  • همیشه یک راه بهتر هست.
الآن این خبر خوشحاتون می‌کنه؟ EA در گردهمایی توسعه دهندگان اوبونتو
خبری بسیار خوب و جالبه و باید ببینیم بعدش چی می شه
اگرچه من مطمئن هستم که تبدیل بازی های ساخته شده برای ویندوز به بازی هایی که برای لینوکس هم کار کنه برای شرکتهای سازنده کاری ساده ای خواهد بود

دوست عزیز برچه اساسی میگی که پورت کردن بازی هایی که برای ویندوز باینری ساخته شده برای گنو/لینوکس خیلی سادست ؟؟
شرکت سازنده بخصوص EA که از انجین های اختصاصی خودش استفاده میکنه مجبور میشه تمام ساختار پابلیشتر انجینش رو تغییر بده با بتونه برای گنو/لینوکس پابلیش کنه بخصوص که توی گنو/لینوکس خبری از دایرکت ایکس نیست و مجبورن برای رندر انجین هم از OpenGL استفاده کنن و اینا بنظرتون ساده هستش ؟؟!!!!
منظور من این نبود که مثل آب خوردن یا آسونتر از اونه منظورم این بود که
۱ : اونا یه شرکت بزرگ تولید نرم افزار هستن و اگر بخوان کاری رو انجام بدن براشون راحتتر از کسای دیگه خواهد بود
۲ : به نظر من - شاید شما مخالف باشی - سازگار سازی یه موتور بازی که موجود هست خیلی راحتتر از ساخت یک موتور از هیچیه من می گم اون ها که موتورش رو دارن پس کارشون خیلی راحتتر می شه دیگه نیاز نیست خیلی بخش ها رو از اول بنویسن فقط اونجا هایی که لازم باشه اصلاح می کنن درست می شه
حالا اگر شما می فرمایید اگر بخواهن یه موتور از اول بنویسن خیلی راحتتره ... شاید هم حق با شما باشه ...

این مطلب رو هم یادم رفت بگم اگر بازی هایی برای لینوکس نوشته بشه :
با توجه به مسئله کپی رایتی که اینجا - توی لینوکس - پر رنگه شما فکر میکنید مثل وقتی که بازی های ویندوزی فت و فراوون توی مغازه ها به قیمت ارزون بود بشه؟
احتمالش هست که بشه؟ شاید هم نشه؟
در کل باید دید چی میشه
« آخرین ویرایش: 15 اردیبهشت 1391، 05:16 ب‌ظ توسط ابراهیم مشهدی تفرشی »
ET

آفلاین knight-rak

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 111
  • The blender for the next millennium
من نگفتم که نوشتن یه انجین از صفر راحت تر هستش ولی نگفتم که این کار هم خیلی راحت هستش

اونا طبق سیاست کاری خودشون عمل میکنن وگرنه اگر میخواستم میتونستن خیلی راحت بیان و از Unreal یا unigine یا هر انجین دیگه ای که پابلیش میتونه بده استفاده کنن ولی اینکارو نمیکنن چون از انجین خودشون با سیاست های خاصی استفاده میکنن

اگر اینطور بشه منم بدم نمیاد خیلی بیشتر از اونی که تو حال میکنی با بازی هاشون من حال میکنم فقط اگر این پابلیش های گنو/لینوکس به انجین های مختلف اضافه بشه

موفق باشید /./.
سر تسلیم منو خشت در میکده ها ، مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت

آفلاین ابراهیم مشهدی تفرشی

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 336
  • جنسیت : پسر
  • همیشه یک راه بهتر هست.
اگر اینطور بشه منم بدم نمیاد خیلی بیشتر از اونی که تو حال میکنی با بازی هاشون من حال میکنم فقط اگر این پابلیش های گنو/لینوکس به انجین های مختلف اضافه بشه
موفق باشید /./.
من هم فکر می کنم که بازی کردن چیز بدی نیست که هیچ من خودم خیلی لغت های اینگیلیسی رو توی همین بازی ها یاد گرفتم یعنی علاوه بر اینکه سرگرمی جالبیه می تونه خیلی چیزها رو مثل لغت های زبان به آدم یاد بده
اگر بشه علاوه بر ea شرکت های دیگه هم مثل ubisoft هم وارد این کار بشه - که بازی هایی مثل prince of Persia و assassin's creed رو میسازه - خیلی خوبه
و من مطمئنم می شه بین این شرکت ها و لینوکس یه مانعی مثل یه سده هست اگر یه شرکت - ea - ازش رد شه این سد یه سوراخ بر می داره و کم کم سد بین بازی ساز های بزرگ و لینوکس شکسته میشه و شرکت های دیگه هم می آن
ET

آفلاین knight-rak

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 111
  • The blender for the next millennium
اگر اینطور بشه منم بدم نمیاد خیلی بیشتر از اونی که تو حال میکنی با بازی هاشون من حال میکنم فقط اگر این پابلیش های گنو/لینوکس به انجین های مختلف اضافه بشه
موفق باشید /./.
من هم فکر می کنم که بازی کردن چیز بدی نیست که هیچ من خودم خیلی لغت های اینگیلیسی رو توی همین بازی ها یاد گرفتم یعنی علاوه بر اینکه سرگرمی جالبیه می تونه خیلی چیزها رو مثل لغت های زبان به آدم یاد بده
اگر بشه علاوه بر ea شرکت های دیگه هم مثل ubisoft هم وارد این کار بشه - که بازی هایی مثل prince of Persia و assassin's creed رو میسازه - خیلی خوبه
و من مطمئنم می شه بین این شرکت ها و لینوکس یه مانعی مثل یه سده هست اگر یه شرکت - ea - ازش رد شه این سد یه سوراخ بر می داره و کم کم سد بین بازی ساز های بزرگ و لینوکس شکسته میشه و شرکت های دیگه هم می آن

یکی چیزی یادت باشه اگر بین این دوتای که اسم بردی کسی بخواد اولین قدم رو برداره Ubisoft قبلن برداشته بازی بتمن برای گنو/لینوکس هم ریلیز شد
سر تسلیم منو خشت در میکده ها ، مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت

آفلاین nixoeen

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 4868
  • جنسیت : پسر
  • masoft قدیم
برای این شرکت‌ها راحت‌تره که روی چیزی مثل WINE کار کنند تا اینکه کلا Engineهاشون رو از DirectX به چیزی مثل OpenGL انتقال بدند. از طرف دیگه هم رشد WINE برای گنو-لینوکس مفیدتر از پورت چند Engine بازی به گنو-لینوکس هستش.

آفلاین دانیال بهزادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 19718
  • جنسیت : پسر
  • Urahara Kiesuke
    • وبلاگ
wine کار خودش رو می‌کنه و هرگز نمی‌تونه با یه بازی بومی سیستم مقایسه بشه
اگه این ارسال بهت کمک کرد، دنبال دکمهٔ تشکر نگرد. به جاش تو هم به جامعهٔ آزادت کمک کن

آفلاین nixoeen

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 4868
  • جنسیت : پسر
  • masoft قدیم
wine کار خودش رو می‌کنه و هرگز نمی‌تونه با یه بازی بومی سیستم مقایسه بشه
من هم غیر از این نمیگم، ولی خوب میگم پیشرفت WINE مفیدتر از مثلا ۵ یا ۱۰ تا بازی بومی انحصاری برای گنو-لینوکسه و ایده اجرا کردن بازی‌های ویندوزی رو هم می‌تونه هم‌زمان محقق کنه!