انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید




نویسنده موضوع: تنفر از پایتون  (دفعات بازدید: 2921 بار)

0 کاربر و 11 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین M!lad

  • عضو کاربران ایرانی اوبونتو
  • *
  • ارسال: 1757
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #30 : 03 اسفند 1400، 07:59 ب‌ظ »
یه زمانی می‌رفتی توی سایت PHP و می‌نوشتی I hate PHP کاربر رو redirect می‌کرد به python.org!

من قبل از اینکه جدی پایتون کد بزنم مهم ترین پروژه‌هام رو با زبان‌های دیگه مثل C یا PHP و ... نوشته بودم. و این سال‌های اخیر که چند پروژه بسیار وسیع با Python کار کردم متوجه شدم چه قدر همه چیز منظم و باقاعده هست و چقدر خوندن کد دیگرن (نه ۴ خط کد! چند هزار خط کد) راحته.

من یکم روزنامه وار اولین پست این تایپیک رو هم خوندم. ایراداتی که گرفته شده صرفا من انتظار دارم اینجوری کار کنه، چرا اونجوری کار می‌کنه هست. خوب الان عین همین تایپیک رو می‌شه برای هر زبان دیگه‌ای زد و از دید یه برنامه نویس اسمبلی همه تصمیمات و طراحی اون زبان رو زیر سوال برد...

بی‌خیال... انرژی خودتون به جای صرف تنفر از یک زبان تو زبانی که باهاش حال می‌کنید صرف کنید.
..I feel no fault for the fault I feel..

آفلاین sameet

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 901
  • جنسیت : پسر
  • وبمستری به سبک سامیت
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #31 : 03 اسفند 1400، 08:07 ب‌ظ »

پس با این حال، خداحافظ پی اچ پی. سلام پایتون!
فقط لطفاً لینک دوره پایتون جادی رو میشه بدید. (چند قسمته؟)
فقط پایتون و جنگو راحتن؟
در ضمن من فکر می کنم خیلی از مشکلات من توی برنامه نویسی بلد نبودن مفاهیم اونه، بنظرتون اول مفاهیم اولیه رو باید یاد بگیرم؟
اگر منبعی در این مورد دارید لطفاً معرفی کنید.
[/quote]
اگه قصد دارید توی وب کار کنید دوتا گزینه ی بسیار محبوب دارید توی دنیای پایتون !
flask - django
من خودم با هر دوی اینها کار کردم و فعلا از توسعه دهنده ی django هستم ولی اگر موقعیتی پیش بیاد از flask هم استفاده میکنم .
از لحاظ راحتی شاید در عمل فکر کنید که flask راحت تره ! ولی بعدا اگه با جنگو کار کنید متوجه میشید خیلی دقیق تر میتونید route ها و app ها یا blueprint ها رو درک کنید.
بستگی به خودتون داره به هر حال . من تجربه ی خودم رو گفتم حالا اگر دوستان دیگه ای هم بیشتر از من از flask کار کردن یا جدی فعالیت میکنند خوشحال میشم مشکل این پیام رو بهم بگن : )
وبمستری به سبک سامیت

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #32 : 03 اسفند 1400، 08:11 ب‌ظ »
از لحاظ سادگی پایتون راحت تره بنظرتون سینتکسش؟
من چند ماه با سی شارپ کار کرده بودم. یکم هم جاوا اسکریپت بلدم و قبلا هم خیلی کم آردوئینو کار کرده بودم. جاوا هم یکم یاد گرفتم ولی دیگه ادامه ندادم.
ولی تنها زبانی که سینتکسش با اینا خیلی تفاوت داشت پی اچ پی بود.
سینتکس اینا یکم شبیه همه ولی تو پی اچ پی من خیلی اذیت شدم مخصوصا سر $، با این حال پایتون برای من بنظرتون مناسبه؟

پایتون یک زبان خیلی ساده در عین حال خیلی کارا میشه باهاش کرد

پس با این حال، خداحافظ پی اچ پی. سلام پایتون!
فقط لطفاً لینک دوره پایتون جادی رو میشه بدید. (چند قسمته؟)
فقط پایتون و جنگو راحتن؟
در ضمن من فکر می کنم خیلی از مشکلات من توی برنامه نویسی بلد نبودن مفاهیم اونه، بنظرتون اول مفاهیم اولیه رو باید یاد بگیرم؟
اگر منبعی در این مورد دارید لطفاً معرفی کنید.
به قطع اول مفاهیم یادبگیرید

آفلاین جعفر فرقانلوژ

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 5100
  • جنسیت : پسر
  • اممم . اره دیگه! mehr32
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #33 : 03 اسفند 1400، 08:17 ب‌ظ »
اقای بهزادی پروژه ای که میخواستند چی بود ؟ بیست دقیقه ای یاد گرفتید و نیم ساعته یاد گرفتند و یک روزه تموم کردند ؟
دیگر به انجمن باز نخواهم گشت شاید جایی با این نام پیدام کنید اگه کاری با من دارید : qxc9966@protonmail.com

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #34 : 03 اسفند 1400، 08:18 ب‌ظ »
یه زمانی می‌رفتی توی سایت PHP و می‌نوشتی I hate PHP کاربر رو redirect می‌کرد به python.org!

من قبل از اینکه جدی پایتون کد بزنم مهم ترین پروژه‌هام رو با زبان‌های دیگه مثل C یا PHP و ... نوشته بودم. و این سال‌های اخیر که چند پروژه بسیار وسیع با Python کار کردم متوجه شدم چه قدر همه چیز منظم و باقاعده هست و چقدر خوندن کد دیگرن (نه ۴ خط کد! چند هزار خط کد) راحته.

من یکم روزنامه وار اولین پست این تایپیک رو هم خوندم. ایراداتی که گرفته شده صرفا من انتظار دارم اینجوری کار کنه، چرا اونجوری کار می‌کنه هست. خوب الان عین همین تایپیک رو می‌شه برای هر زبان دیگه‌ای زد و از دید یه برنامه نویس اسمبلی همه تصمیمات و طراحی اون زبان رو زیر سوال برد...

بی‌خیال... انرژی خودتون به جای صرف تنفر از یک زبان تو زبانی که باهاش حال می‌کنید صرف کنید.
با جمله آخرتون خیلی موافقم، نه چند جا من اشاره کردم که از پایتون بدم میاد، تازه جالب اینه مثلا یکی از تاپیک‌ها یه اسکریپت ساده با همون پایتون برای یه بنده خدایی نوشتم بعد زیرش گفتم بدم میاد و دلیل پرسیدن، گفتم این تاپیک بزنم بد نباشه، ولی اولشم گفتم بیشتر سلیقه‌ای هست برای من و نظراتم، به قول شما خوب من با JS واقعا حال میکنم پس بیشتر پروژه‌هام رو میبرم همون سمت، ولی خوب به قطع برای یک API ساده نمیام از NodeJs استفاده کنم چون مسائل Async توی JS هنوز به بلوغ نرسیده، واقعا اذیت میکنه یک جاهایی، پس میرم سمت PHP، برای کارهای کاربدی هم خوب اگه نشه با JS هندلشون کرد میام سمت Python

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #35 : 03 اسفند 1400، 08:21 ب‌ظ »
درود !
یک سوالی دارم :
شما از پایتون خوشتون نمیاد و این تاپیک رو درست کردید که سعی کنید بیاید روی پایتون یا ...
دقیقا هدفتون رو میشه بفرمایید شاید تونستیم بهتر راهنماییتون کنیم : )
نه برادر برای یک دوست دیگر هم نوشتم، من از پایتون استفاده می‌کنم، واقعا خیلی جاها کار راه‌بندازه، گیت‌هابم هم ببینید که یه موقع اسکریپت‌های ساده کاربردی را به اشتراک گذاشتم بیشتری‌ها پایتون هست، ولی خوب این دلایلی که گفتم اذیتم میکرد همیشه برای کار با این زبان، برای همین گفتم بد نباشه این دلایلی بگم شاید دوستان چیزی گفتن و من قانع شدم یا حداقل کمتر بدم بیاد  ](*,)

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #36 : 03 اسفند 1400، 08:50 ب‌ظ »
نقل‌قول
مثلاً ‪C++‬ و جاوا.
راست میگید بله ++C را یادم نبود، جاوا هم که فکر کنم یه جایی واقعا از خجالتش در اومدم  ](*,)

نقل‌قول
اتّفاقاً با این کار، زبان یکپارچه‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر شده. من خودم هر بار که می‌بینم تو ‪C++‬ ثابت true با حرف کوچیکه و ثابت None با حرف بزرگ، برگ‌هام می‌ریزه!
ببینید خوب دقیقا حرف منم همینه، میگم باید قاعده داشته باشه، یا کوچیک یا بزرگ، دلیل اینکه شما بیاید از چند نوع اسم گذاری استفاده بکنی را متوجه نمیشم. در واقع میدونم میخواستن چیکار کنن ولی میگمم ارزشش نداشته این کار.

نقل‌قول
متوجه نشدم این اشکالی که می‌گی چیه. برای مثال نخستین برخورد من با جنگو، چند سال پیش بود که چون پایتون بلد بودم، ازم خواستن برم جایی و برای تیمی که در حال توسعهٔ یه پروژهٔ نرم‌افزاری بود، نقش مربی رو بازی کنم. وقتی رسیدم اون‌جا فهمیدم که درواقع مربی جنگو می‌خواستن. توی یک ربع تا ۲۰ دقیقه مستندات جنگو رو خوندم و نیم ساعت بعد، بهشون چنگو یاد دادم و در آخر اون روز، پروژه رو بسته بودن.
حدس میزدم نتونم منظورم برسونم، به خاطر این هست که این بیشتر توی روند پروژه‌ها حس میشه، به همین خاطر میگم، شاید اینطور عرض کنم بهتره، من اگه JS بلد باشم، خیلی راحت، واقعا راحت میتونم از تمام فریمورک‌هاش حتی بدون استفاده از داکیومنشن استفاده کنم، مثال میزنم:
چند وقت پیش من یک برنامه تقریبا ساده میخواستم بنویسم برای لینوکس که یکسری اطلاعات متنی را به صورت رئال‌تایم رمزنگاری و رمزگشایی کنه با AES و خوب باید یک ادیتور ساده هم برای ویرایش متن داخلش می‌بود، من فقط همون ++C و جاوا را تا حدودی کار کرده بودم که اونا هم فقط میتونستم روی ترمینال اجراشون کنم و گرافیک داخلشون بلد نبودم، رفتم سراغ پایتون که از اون استفاده کنم که دیدم طراحی گرافیکی برنامه فقط چند روز طول میکشه با این روند، فقط یادم افتاد JS یک فریمورک برای برنامه‌های دسکتاپ داره به اسم الکترون، صرفا با یک مقاله بیست خطی من توی یک نصف روز برنامه را نوشتم، تا حالا هم از الکترون استفاده نکرده بودم.
خیلی زبان‌های دیگه این یکپارچگی حفظ کردن ولی به نظر من، تاکید میکنم حداقل من نتونستم اینو توی پایتون ببینم

آفلاین دانیال بهزادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 19699
  • جنسیت : پسر
  • Urahara Kiesuke
    • وبلاگ
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #37 : 03 اسفند 1400، 09:21 ب‌ظ »
در ضمن من فکر می کنم خیلی از مشکلات من توی برنامه نویسی بلد نبودن مفاهیم اونه، بنظرتون اول مفاهیم اولیه رو باید یاد بگیرم؟
پیش از نوشتن یک خط کد، باید الگوریتم و فلوچارت رو یاد بگیری.

اگه قصد دارید توی وب کار کنید دوتا گزینه ی بسیار محبوب دارید توی دنیای پایتون !
flask - django
توصیهٔ من همیشه اینه که اول جنگو رو یاد بگیرید. وقتی به جنگو مسلّط شدید، می‌تونید با فلسک هم درست کد بزنید. ولی وقتی چنگو رو بلد نباشید، احتمالاً کد بسیار کثیفی توی فلسک یا DRF یا FastAPI خواهید زد.

اقای بهزادی پروژه ای که میخواستند چی بود ؟ بیست دقیقه ای یاد گرفتید و نیم ساعته یاد گرفتند و یک روزه تموم کردند ؟
کیف پول الکترونیک.
من بیست دقیقه‌ای یاد گرفتم. اونّا دو سه ساعته یاد گفتن و تا آخر شب تمومش کردن. هرچند طبیعتاً کد بی‌نقصی نبود.

حدس میزدم نتونم منظورم برسونم، به خاطر این هست که این بیشتر توی روند پروژه‌ها حس میشه، به همین خاطر میگم، شاید اینطور عرض کنم بهتره، من اگه JS بلد باشم، خیلی راحت، واقعا راحت میتونم از تمام فریمورک‌هاش حتی بدون استفاده از داکیومنشن استفاده کنم، مثال میزنم:
چند وقت پیش من یک برنامه تقریبا ساده میخواستم بنویسم برای لینوکس که یکسری اطلاعات متنی را به صورت رئال‌تایم رمزنگاری و رمزگشایی کنه با AES و خوب باید یک ادیتور ساده هم برای ویرایش متن داخلش می‌بود، من فقط همون ++C و جاوا را تا حدودی کار کرده بودم که اونا هم فقط میتونستم روی ترمینال اجراشون کنم و گرافیک داخلشون بلد نبودم، رفتم سراغ پایتون که از اون استفاده کنم که دیدم طراحی گرافیکی برنامه فقط چند روز طول میکشه با این روند، فقط یادم افتاد JS یک فریمورک برای برنامه‌های دسکتاپ داره به اسم الکترون، صرفا با یک مقاله بیست خطی من توی یک نصف روز برنامه را نوشتم، تا حالا هم از الکترون استفاده نکرده بودم.
خیلی زبان‌های دیگه این یکپارچگی حفظ کردن ولی به نظر من، تاکید میکنم حداقل من نتونستم اینو توی پایتون ببینم
خب پایتون فلسفه‌اش این نیست. هدفش اینه که یه منطق محکم و یه هستهٔ کوچیک داشته باشه و بقیه بیان این رو برای کاربردشون گسترش بدن.
مثلاً خود پایتون چیزی به اسم ماتریس رو نمی‌شناسه. اون‌هایی که نیاز به محاسبات ماتریسی داشتن، با همون منطق، بستهٔ numpy رو براش نوشتن که الآن با متلب قابل مقایسه نیست و در بعضی جاها از R هم عملگرد بهتری داره.
اگه پایتون می‌خواست خودش ماتریس‌ها رو اضافه کنه،‌هم از هدف و شعارش دور می‌شد، هم هیچ‌وقت نمی‌تونست این‌قدر قدرتمند بشه. چون توسعه‌دهنده‌های خودش برنامه‌نویسن، نه ریاضی‌دان. در حالی که توسعه‌دهنده‌های numpy، ریاضی‌دانن دقیقاً.
البته این‌جوری هم نست که طراحی گرافیکی برنامه تو پایتون چند روز طول بکشه. طراحی رابط گرافیکی کاربراتور با گلید نیم ساعت هم زمان نبرد.
اگه این ارسال بهت کمک کرد، دنبال دکمهٔ تشکر نگرد. به جاش تو هم به جامعهٔ آزادت کمک کن

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #38 : 04 اسفند 1400، 12:27 ق‌ظ »
نقل‌قول
خب پایتون فلسفه‌اش این نیست. هدفش اینه که یه منطق محکم و یه هستهٔ کوچیک داشته باشه و بقیه بیان این رو برای کاربردشون گسترش بدن.
مثلاً خود پایتون چیزی به اسم ماتریس رو نمی‌شناسه. اون‌هایی که نیاز به محاسبات ماتریسی داشتن، با همون منطق، بستهٔ numpy رو براش نوشتن که الآن با متلب قابل مقایسه نیست و در بعضی جاها از R هم عملگرد بهتری داره.
اگه پایتون می‌خواست خودش ماتریس‌ها رو اضافه کنه،‌هم از هدف و شعارش دور می‌شد، هم هیچ‌وقت نمی‌تونست این‌قدر قدرتمند بشه. چون توسعه‌دهنده‌های خودش برنامه‌نویسن، نه ریاضی‌دان. در حالی که توسعه‌دهنده‌های numpy، ریاضی‌دانن دقیقاً.
البته این‌جوری هم نست که طراحی گرافیکی برنامه تو پایتون چند روز طول بکشه. طراحی رابط گرافیکی کاربراتور با گلید نیم ساعت هم زمان نبرد.
بله متوجه شدم، شاید به قول شما می‌خواسته به هدفش که می‌فرمایید نزدیک بشه. اتفاقا من خودمم برای کارای دانشگاه که خوب کلی نیاز به ماتریس و گراف دارم از پایتون و numpy استفاده می‌کنم، کلا هم یادگیری‌ماشین رو هم اصلا نمیشه بدون پایتون تصور کرد.
در مورد کاربراتور و گلید هم مطالعه میکنم، ممنون

آفلاین BiG

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1609
  • Windows 7 - Windows xp - Windows 11
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #39 : 04 اسفند 1400، 12:31 ق‌ظ »
در ضمن من فکر می کنم خیلی از مشکلات من توی برنامه نویسی بلد نبودن مفاهیم اونه، بنظرتون اول مفاهیم اولیه رو باید یاد بگیرم؟
پیش از نوشتن یک خط کد، باید الگوریتم و فلوچارت رو یاد بگیری.

اگه قصد دارید توی وب کار کنید دوتا گزینه ی بسیار محبوب دارید توی دنیای پایتون !
flask - django
توصیهٔ من همیشه اینه که اول جنگو رو یاد بگیرید. وقتی به جنگو مسلّط شدید، می‌تونید با فلسک هم درست کد بزنید. ولی وقتی چنگو رو بلد نباشید، احتمالاً کد بسیار کثیفی توی فلسک یا DRF یا FastAPI خواهید زد.

اقای بهزادی پروژه ای که میخواستند چی بود ؟ بیست دقیقه ای یاد گرفتید و نیم ساعته یاد گرفتند و یک روزه تموم کردند ؟
کیف پول الکترونیک.
من بیست دقیقه‌ای یاد گرفتم. اونّا دو سه ساعته یاد گفتن و تا آخر شب تمومش کردن. هرچند طبیعتاً کد بی‌نقصی نبود.

حدس میزدم نتونم منظورم برسونم، به خاطر این هست که این بیشتر توی روند پروژه‌ها حس میشه، به همین خاطر میگم، شاید اینطور عرض کنم بهتره، من اگه JS بلد باشم، خیلی راحت، واقعا راحت میتونم از تمام فریمورک‌هاش حتی بدون استفاده از داکیومنشن استفاده کنم، مثال میزنم:
چند وقت پیش من یک برنامه تقریبا ساده میخواستم بنویسم برای لینوکس که یکسری اطلاعات متنی را به صورت رئال‌تایم رمزنگاری و رمزگشایی کنه با AES و خوب باید یک ادیتور ساده هم برای ویرایش متن داخلش می‌بود، من فقط همون ++C و جاوا را تا حدودی کار کرده بودم که اونا هم فقط میتونستم روی ترمینال اجراشون کنم و گرافیک داخلشون بلد نبودم، رفتم سراغ پایتون که از اون استفاده کنم که دیدم طراحی گرافیکی برنامه فقط چند روز طول میکشه با این روند، فقط یادم افتاد JS یک فریمورک برای برنامه‌های دسکتاپ داره به اسم الکترون، صرفا با یک مقاله بیست خطی من توی یک نصف روز برنامه را نوشتم، تا حالا هم از الکترون استفاده نکرده بودم.
خیلی زبان‌های دیگه این یکپارچگی حفظ کردن ولی به نظر من، تاکید میکنم حداقل من نتونستم اینو توی پایتون ببینم
خب پایتون فلسفه‌اش این نیست. هدفش اینه که یه منطق محکم و یه هستهٔ کوچیک داشته باشه و بقیه بیان این رو برای کاربردشون گسترش بدن.
مثلاً خود پایتون چیزی به اسم ماتریس رو نمی‌شناسه. اون‌هایی که نیاز به محاسبات ماتریسی داشتن، با همون منطق، بستهٔ numpy رو براش نوشتن که الآن با متلب قابل مقایسه نیست و در بعضی جاها از R هم عملگرد بهتری داره.
اگه پایتون می‌خواست خودش ماتریس‌ها رو اضافه کنه،‌هم از هدف و شعارش دور می‌شد، هم هیچ‌وقت نمی‌تونست این‌قدر قدرتمند بشه. چون توسعه‌دهنده‌های خودش برنامه‌نویسن، نه ریاضی‌دان. در حالی که توسعه‌دهنده‌های numpy، ریاضی‌دانن دقیقاً.
البته این‌جوری هم نست که طراحی گرافیکی برنامه تو پایتون چند روز طول بکشه. طراحی رابط گرافیکی کاربراتور با گلید نیم ساعت هم زمان نبرد.

البته الگوریتم و فلوچارت و این چیزا رو چند سال پیش کار کردم.
ولی بنظرم کار بیهوده ایه. هیچ چیزی از این کار دستگیرم نشد. یک سری اشکال بودن فقط که هر کدوم یک کار رو می کرد.
نمی دونم چه منظوری رو می خواد برسونه.

منظورم از مفاهیم چیزایی مثل شبکه، http و این چیزاست.
البته http رو دورش رو گذروندم ولی در کل چیزی نفهمیدم کلا این سری مفاهیم (route، api، http) برام گنگه توی هیچ دوره ای اینا رو توضیح نمیدن که اصلا چی هستن و فقط میگن توی این فریم ورک اینجوری میشه با این ها کار کرد.
خداحافظ لینوکس!

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #40 : 04 اسفند 1400، 12:44 ق‌ظ »
دوست عزیز منظور آقای بهزادی این بود که شما باید بیس و منطق برنامه‌نویسی که همون الگوریتم هست را یادبگیرید، اگر فکر می‌کنید الگوریتم چیز بیهوده‌ای هست پس اصلا کلا برنامه‌نویسی را هم همین میگید، فلوچارتی که شما میگی چهارتا شکل برای این تعبیه شده که شما بتونی به ساده‌ترین شکل ممکن الگوریتمت رو برای حل اون مسئله پیاده‌سازی کنی، حالا شما دوست نداری با فلوچارت کار کنی مشکلی نداره همون الگوریتمت به شکل فارسی برای خودت مرحله به مرحله بنویس، در کل که باید ذهن آماده حل مسئله پیدا کنی، نه این که همین‌جوری بشینی مثل این فیلم‌ها تایپ ده‌انگشتی داشته باشی و دائم بنویسی، انگار مسابقه بین تایپیست‌هاست.

آفلاین BiG

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1609
  • Windows 7 - Windows xp - Windows 11
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #41 : 04 اسفند 1400، 12:50 ق‌ظ »
دوست عزیز منظور آقای بهزادی این بود که شما باید بیس و منطق برنامه‌نویسی که همون الگوریتم هست را یادبگیرید، اگر فکر می‌کنید الگوریتم چیز بیهوده‌ای هست پس اصلا کلا برنامه‌نویسی را هم همین میگید، فلوچارتی که شما میگی چهارتا شکل برای این تعبیه شده که شما بتونی به ساده‌ترین شکل ممکن الگوریتمت رو برای حل اون مسئله پیاده‌سازی کنی، حالا شما دوست نداری با فلوچارت کار کنی مشکلی نداره همون الگوریتمت به شکل فارسی برای خودت مرحله به مرحله بنویس، در کل که باید ذهن آماده حل مسئله پیدا کنی، نه این که همین‌جوری بشینی مثل این فیلم‌ها تایپ ده‌انگشتی داشته باشی و دائم بنویسی، انگار مسابقه بین تایپیست‌هاست.

البته من هنوز به مسئله ای بر نخوردم که بخوام بدونم توانایی این کار رو دارم یا نه  ;D
کلا کار من شده بازی کردن با کد ها، یک بار هم که قبلا (با سی شارپ) گفتم یک بار هم که شده جدی کار کنم و خودمو درگیر حل مسئله کنم، کلا توی نوشتن برنامه به مشکل خوردم (چون درکی از پشت پرده سی شارپ نداشتم)
از اون موقع تا الان هم من فقط دارم سینتکس یاد میگیرم، هنوز کار خاصی انجام ندادم.
حالا دوباره برم سراغ الگوریتم و فلوچارت؟ البته من قبل از اینکه کلا وارد دنیای برنامه نویسی شم الگوریتم و فلوچارت رو کار کردم.
خداحافظ لینوکس!

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #42 : 04 اسفند 1400، 11:11 ق‌ظ »
دوست عزیز منظور آقای بهزادی این بود که شما باید بیس و منطق برنامه‌نویسی که همون الگوریتم هست را یادبگیرید، اگر فکر می‌کنید الگوریتم چیز بیهوده‌ای هست پس اصلا کلا برنامه‌نویسی را هم همین میگید، فلوچارتی که شما میگی چهارتا شکل برای این تعبیه شده که شما بتونی به ساده‌ترین شکل ممکن الگوریتمت رو برای حل اون مسئله پیاده‌سازی کنی، حالا شما دوست نداری با فلوچارت کار کنی مشکلی نداره همون الگوریتمت به شکل فارسی برای خودت مرحله به مرحله بنویس، در کل که باید ذهن آماده حل مسئله پیدا کنی، نه این که همین‌جوری بشینی مثل این فیلم‌ها تایپ ده‌انگشتی داشته باشی و دائم بنویسی، انگار مسابقه بین تایپیست‌هاست.

البته من هنوز به مسئله ای بر نخوردم که بخوام بدونم توانایی این کار رو دارم یا نه  ;D
کلا کار من شده بازی کردن با کد ها، یک بار هم که قبلا (با سی شارپ) گفتم یک بار هم که شده جدی کار کنم و خودمو درگیر حل مسئله کنم، کلا توی نوشتن برنامه به مشکل خوردم (چون درکی از پشت پرده سی شارپ نداشتم)
از اون موقع تا الان هم من فقط دارم سینتکس یاد میگیرم، هنوز کار خاصی انجام ندادم.
حالا دوباره برم سراغ الگوریتم و فلوچارت؟ البته من قبل از اینکه کلا وارد دنیای برنامه نویسی شم الگوریتم و فلوچارت رو کار کردم.
برادر اصلا توی صحبت‌های شما کاملا مشخصه که بیس برنامه‌نویسی دستت نیومده، یه بنده خدایی قشنگ میگفت: میگفت سینتکس و کی‌وردهای یک زبان که برای یک بچه ده ساله هم میتونی توی یه روز توضیح بدی و اون هم متوجه بشه، اصلا مهم سینتکس نیست، مهم مهارت حل مسئله شماست، تا توی این سطح قرار دارید هیچ زبان برنامه‌نویسی برای شما هیچ فرقی نداره، چون همشون دارن کار بیسیکی که شما می‌خواهید را انجام میدهند، اصلا زبان هم نمیخواد میتونید فقط فلوچارت مسئله را بکشید و در نرم‌افزارهایی مخصوص این کار درج کنید خودشون واست اجرا میکنن الگوریتمش رو، در هر حال برنام‌نویسی هم مثل ساز زدن هست، هر چقدر هم شما بخوای نت‌خواندن یاد بگیری یا با تاریخچه ساز آشنا بشی بازم نمی‌تونی ساز بزنی، باید بگیری دستت و تمرین کنی.
از مسائل ساده شروع بکن تا دستت راه بیفته، با هر زبانی هم که راحت‌تری کار بکن، اگه با همون پایتون یا ++C شروع کنی بهتره، سمت زبان‌هایی مثل JS و PHP برای شروع حل مسائل نری بهتره. من حالا یه سرچ کردم توی اینترنت نمونه تمرین برنامه‌نویسی یه چندتایی پیدا شد می‌تونی با اون‌ها شروع کنی:

− این لینک زیر یک‌سری سوال برای بالا بردن مهارت برنامه‌نویسی داره، البته من بررسی نکردمم ببینم خوبه یا نه ولی خوب توشون نمونه سوال‌های مرسوم که معمولا برای شروع مطرح می‌کنند بود:
https://backendbaz.ir/practice/

− اینم ۵ تا مسئله ساده بود بد نیست یک نگاهی بهش بندازی:
https://sokanacademy.com/blog/5-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AD%D9%84-%DA%A9%D9%86%D8%AF
« آخرین ویرایش: 04 اسفند 1400، 11:14 ق‌ظ توسط sajadspeed »

آفلاین behzad121

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 510
  • جنسیت : پسر
  • آرچ + گنوم
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #43 : 04 اسفند 1400، 11:19 ق‌ظ »
برای شروع برنامه نویسی، یاد گرفتن زبان نشانه گذاری HTML خیلی کمک می کنه. جناب Mt فکر کنم شما هنوز این رو یاد نگرفتید، درسته؟
دیگه زیاد اینجا نیستم و بیشتر تو گروه‌های گنو/لینوکسی تلگرام کمک می‌کنم، دور از هیچ اذیت و حواشی. تلگرام: behdev@

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : تنفر از پایتون
« پاسخ #44 : 04 اسفند 1400، 02:44 ب‌ظ »
برای شروع برنامه نویسی، یاد گرفتن زبان نشانه گذاری HTML خیلی کمک می کنه. جناب Mt فکر کنم شما هنوز این رو یاد نگرفتید، درسته؟
بله منم موافق هستم، ولی بیشتر برای کسی که هیچ تجربه کدنویسی نداشته باشه، زیاد لازم نیست ولی خوب اگه با HTML, CSS هم شروع بکنه خوبه