انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید




نویسنده موضوع: آیا کپی‌رایت اسلامی است؟  (دفعات بازدید: 19593 بار)

0 کاربر و 12 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین ٍاحسان ترکم

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1039
  • جنسیت : پسر
  • Open your source, Open your mind
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #30 : 03 اردیبهشت 1391، 11:18 ق‌ظ »
نقل‌قول
تذکر: اگر کسی کپی‌رایت رو اسلامی نمی‌دونه بهتره بدونه که این تاپیک از نظر اسلام قصد داره تا کپی‌رایت رو رد بکنه یا اگر با اسلام مشکل داره خیلی راحت می‌تونه از این تاپیک رد بشه
اینجا وبلاگ شخصی نیست! انجمن تخصصیه و باید توش مباحث مرتبط بحث بشه! همونطور که نمی شه اینجا از سنخیت داشتن کپی رایت با کمونیسم و یا لیبرالیسم حرف زد درباره کپی رایت اسلامی هست یا نیست هم نمی توان بحث کرد!

نقل‌قول
ربط این موضوع هم به این انجمن همونقدر مربوطه که در ایران زندگی می‌کنیم و قانون شدن یا نشدن کپی‌رایت مستقیما به ما مربوط می‌شه و قانون هم در این کشور فعلا بر مبنای اسلام است(حالا شما دوست نداری مشکل خودته) ...
یک چیز منو خیلی آزار داد! و این این حرفه!
این که قانون در کشور مبناش اسلامه و ما دوست نداریم مشکلش ما نیستیم! مشکلش انحصار طلبی اسلامگرایانی است که با ملعبه‌ی دین آزادی را به یقما برده اند! (نمی گفتم تو گلوم گیر می کیرد!)

نقل‌قول
شما اگر دوست داری تا فقط به جنبه‌ی عملی نرم‌افزار آزاد توجه کنی، میل خودته ولی برای من فلسفه و باید و نباید نرم‌افزار آزاد از جنبه‌ی تکنیکی اهمیت بیشتری داره. تا جایی هم که می‌دونم این تاپیک در بخش فلسفه است و هیچ مشکلی وجود نداره.
این مسائل ربطی به فلسفه‌ی نرم افزار آزاد ندارد بلکه اینها فلسفه و فقه هستند تا فلسفه نرم افزار آزاد! فلسفه ی نرم‌افزار آزاد همانی است که ریچارد استالمن برای آزادی بنا نهاده نه مثل شما برای غرب ستیزی!


نقل‌قول
بهتره یاد بگیریم اگر حرفی برای گفتن نداریم، حرفی نزنیم.
و هر حرفی رو سر جاش بزنیم و هر چند که از نظر شما حرفی که خوش آیند شما نباشد اصلا نباید زده شود! نمونش:

نقل‌قول
اگر فردی از نظر اسلام نقدی داره عنوان کنه.
فقط اینو بگم از نظر مراجع رعایت کپی رایت مومن واجبه! اما رعایت کپی رایت کافر حربی مثل فرانسه و ... جایز نیست! می تونی از هر مرجعی که خواستی استفتا کنی! (هرچند من اینو نژاد پرستی می دونم)
« آخرین ویرایش: 03 اردیبهشت 1391، 11:21 ق‌ظ توسط finaprp »
بین نرم‌افزار open source و نرم‌افزارهای Free Software تفاوت در روش تبلیغ و گرایش‌های عرضه‌كنندگان آن‌ها نهفته است.
در واقع كاركرد شما به عنوان عرضه كننده نرم‌افزار تفاوتی نمی‌كند،



آفلاین دانیال بهزادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 19688
  • جنسیت : پسر
  • Urahara Kiesuke
    • وبلاگ
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #31 : 03 اردیبهشت 1391، 11:33 ق‌ظ »
اینجا وبلاگ شخصی نیست! انجمن تخصصیه و باید توش مباحث مرتبط بحث بشه! همونطور که نمی شه اینجا از سنخیت داشتن کپی رایت با کمونیسم و یا لیبرالیسم حرف زد درباره کپی رایت اسلامی هست یا نیست هم نمی توان بحث کرد!
کسی گفته نمی‌شه؟ اتفاقا قصد داشتم مطلبی در مورد نرم‌افزار آزاد و ارتباط نزدیکش با آنارشیسم بنویسم

نقل‌قول
یک چیز منو خیلی آزار داد! و این این حرفه!
این که قانون در کشور مبناش اسلامه و ما دوست نداریم مشکلش ما نیستیم! مشکلش انحصار طلبی اسلامگرایانی است که با ملعبه‌ی دین آزادی را به یقما برده اند! (نمی گفتم تو گلوم گیر می کیرد!)
بله. مشکل همه‌جای دنیا از انحصار طلبیه. موافقم

نقل‌قول
فقط اینو بگم از نظر مراجع رعایت کپی رایت مومن واجبه! اما رعایت کپی رایت کافر حربی مثل فرانسه و ... جایز نیست! می تونی از هر مرجعی که خواستی استفتا کنی! (هرچند من اینو نژاد پرستی می دونم)
خب اشتباه می‌کنه کسی که هم‌چین نظری داره. مراجع که علامه‌ی دهر نیستن، حرف بیخود هم زیاد می‌زنن. خدا به انسان عقل و فطرت داده که خودش بتونه درستی و نادرستی یه سری مسائل رو تمیز بده از هم
اگه این ارسال بهت کمک کرد، دنبال دکمهٔ تشکر نگرد. به جاش تو هم به جامعهٔ آزادت کمک کن

آفلاین bojbaj

  • Jr. Member
  • *
  • ارسال: 28
  • جنسیت : پسر
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #32 : 03 اردیبهشت 1391، 11:36 ق‌ظ »
آیا کپی رایت اسلامی است ؟

انتقاد در مورد عنوان و محتوای حرف :
نقل‌قول
شاید اگه سعی نمیشد اسلامی بودن کپی رایت مطرح بشه و اخلاقی بودن کپی رایت مطرح میشد بهتر جواب میگرفتی .
...

نقل‌قول
دوستان ...... و bojbaj : شما اصلا پست اول رو خوندید؟؟
کسی سعی نکرده بگه کپی‌رایت اسلامیه بلکه خلافش گفته‌شده. چرا دائم می‌گویید ربط اسلام و نرم‌افزار آزاد.

:| :|‌ :|

مگه من گفتم اسلامی هست یا نـیست ؟!
تو ادامه هم گفتم که اجرا شدنش کلا تو این شرایط جواب نمیده ! « که فقط نظرم رو در مورد کپی رایت گفتم که این دیگه اصلا ربطی به مخالف و موافق بودن نداشت ! شما همون یه مطلب ما رو درست بخون، ما کل تاپیک رو حفظ میکنیم ... »
...
من دیگه توی این بحث شرکت نمیکنم دوست عزیز. شما جواب بقیه دوستان رو بده که تاپیک بیراهه نره.
! CopyLeft !

آفلاین alibagheri

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 234
  • جنسیت : پسر
  • لینوکس فلسفه زندگی آزاد است
    • سیستم عامل لینوکس
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #33 : 03 اردیبهشت 1391، 11:49 ق‌ظ »
دوستان
این تاپیک نه جای دین است و نه سیاست و نه جبهه گیری های دیگه...
من که در تاپیک قبلیم همه حرفامو زدم (غیرمستقیم) کپی رایت اسلامی نیست.
اگه بخوایم بحث کنیم من که به تنهایی ده ها پست می تونم بنویسم ولی  :-X
کلبه لینوکسی من
www.linuxos.mihanblog.com

آفلاین ٍاحسان ترکم

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1039
  • جنسیت : پسر
  • Open your source, Open your mind
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #34 : 03 اردیبهشت 1391، 12:04 ب‌ظ »
دانیال جان اتفاقا یه تاپیک داشتم با نام کپی رایت خوب یابد؟ که بحث به آنارشیسم کشید و مباحث جالبی توش بود!
http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,17484.0.html

پی نوشت: راستی اونجا یکی از ناظرا یا راهبرا گفت:

دوستان اگه می خوان بحثهای غیر گنویی کنن لطفا یک انجمن دیگه رو دنبال کنن یا از امکان پیام خصوصی استفاده کنن ؛

« آخرین ویرایش: 03 اردیبهشت 1391، 12:08 ب‌ظ توسط finaprp »
بین نرم‌افزار open source و نرم‌افزارهای Free Software تفاوت در روش تبلیغ و گرایش‌های عرضه‌كنندگان آن‌ها نهفته است.
در واقع كاركرد شما به عنوان عرضه كننده نرم‌افزار تفاوتی نمی‌كند،



آفلاین alibagheri

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 234
  • جنسیت : پسر
  • لینوکس فلسفه زندگی آزاد است
    • سیستم عامل لینوکس
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #35 : 03 اردیبهشت 1391، 12:16 ب‌ظ »
آقا دانیال عزیز
درود
از شما به عنوان ناظر انجمن توقع بیشتری میره تا بتونید انجمن رو مدیریت کنید.
هر بحث و مطلب که با گنو لینوکس ربطی نداره باید به صورت غیر مستقیم بین اعضا رد و بدل بشه
هر کاربر باید بدونه که حد و مرزش کجاست و در صورت رد کردن خط قرمز با هشدار مستقیم یا غیرمستقیم شما روبرو بشه
و ...
کلبه لینوکسی من
www.linuxos.mihanblog.com

آفلاین یه انقلابی

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 951
  • جنسیت : پسر
    • یه‌انقلابی
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #36 : 03 اردیبهشت 1391، 12:40 ب‌ظ »
با سلام
دوستان عزمشون رو جزم کردن تا در این تاپیک در مورد اسلام صحبت کنن تا این تاپیک زودتر قفل بشه.
خب حق دارن، وقتی در مورد موضوعی توانایی صحبت ندارن ولی مخالفش هستن باید یه جوری بحث رو به حاشیه ببرن تا به نتیجه‌ی دلخواهشون برسن.
اینجا بحث اسلام نیست. همونطور که اگر فردی بیاد و بگه که نرم‌افزار آزاد تفکر کمونیستی داره من شدیدا باهاش مخالفت می‌کنم(البته با دلیل نه شلوغ‌کاری) همون‌طور هم وقتی فردی می‌گه کپی‌رایت اسلامی است، من حق خودم می‌دونم که پاسخ بدم.
بعضی دوستان یا واقعا ربط و اهمیت کپی‌رایت به نرم‌افزار آزاد رو نمی‌دونن یا خودشون رو به ندونستن می‌زنن که می‌گن تحلیلش در یک انجمن نرم‌افزار آزادی درست نیست.

باز هم می‌گم که دوستان اصلا در مورد موضوع مطرح‌شده در تاپیک اول مطلب نمی‌نویسن و حرف خودشون رو تکرار می‌کنن.
یک چیز منو خیلی آزار داد! و این این حرفه!
این که قانون در کشور مبناش اسلامه و ما دوست نداریم مشکلش ما نیستیم! مشکلش انحصار طلبی اسلامگرایانی است که با ملعبه‌ی دین آزادی را به یقما برده اند! (نمی گفتم تو گلوم گیر می کیرد!)

این حرف شما خلاف قوانین بود و خودتون هم می‌دونید اما گویا اینجا قراره تا با این حرف‌ها قفل بشه. پس بیشتر توهین کنید تا راحت‌تر ناظران این تاپیک رو قفل کنند.

۳۴ پست در این تاپیک هست ولی هیچکدام پاسخ پست اول نیست. من دیگه در این تاپیک پست نمی‌دم مگر مرتبط با موضوع باشه(ناظرین هم اگر دوست داشتن تاپیک رو قفل کنند-نمی‌گم طبق قانون انجمن که در معذور قرار نگیرن)

یا علی
فعلا قصد ندارم اینجا بیام، شاید اصلا نیام.
انجمن‌های آزادتری هم خواهند بود برای آزاد بودن.
یا علی

آفلاین ٍاحسان ترکم

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1039
  • جنسیت : پسر
  • Open your source, Open your mind
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #37 : 03 اردیبهشت 1391، 12:59 ب‌ظ »
شما از بحث عاجزید و به فرافکنی می پردازید در صورتی که به هیچ یک از نوشته‌های ما پاسخ ندادید و فقط حرف خود را می زنید.

1- شما مغلطه کردید و با چند آیه و حدیث نتیجه گری کردید و حکم صادر کردید.
معنی عبارت برخلاف مراد گوینده (تفسیر نادرست): این مغالطه هم بسیار شایع است و بدین صورت است که آیه‌ای از قرآن کریم، یا خبری از پیشوایان دین، یا شعری از شعرای بزرگ را مطابق گرایش باطنی خود معنی می‌کند و همهٔ معانی و تفاسیر دیگر را نفی می‌کند.

اهمال در شرایط قیاس: اهمال در شرایط قیاس آن است که شرایط انتاج و قواعد استنتاج را رعایت نکنند و مثلاً از ضروب عقیم، نتیجه بگیرند یا جایی که نتیجهٔ قیاس جزئی است، نتیجهٔ کلی استنتاج کنند. همچنین است رعایت‌نکردن شرایط حد وسط که قیاس سفسطی تولید می‌کند و وجه بطلان آن در درس‌های گذشته گفته شد.
نمونه ۱: ماست از شیر است؛ شیر برای اسهال مضر است؛ پس ماست برای اسهال مضر است.

نمونه ۲:فردی استدلال می‌کند:

پنیر، غذاست.
غذا خوشمزه‌است.
بنابراین پنیر خوشمزه‌است.
او در این استدلال ادعا می‌کند که ثابت کرده‌است که پنیر خوشمزه‌است. این استدلال خاص به شکل قیاس مطلق است. هر استدلالی باید هم فرض مقدم داشته باشد و هم نتیجه گیری. در این نمونه ما نیاز داریم که فرض‌های مقدم (فرض‌هایی که استدلال کننده انتظار دارد مخاطبش درستی آن‌ها را بپذیرد) را مشخص کنیم. فرض نخست تقریباً بنا به تعریف درست است: پنیر یک مادهٔ غذایی قابل خوردن توسط انسان است. فرض دوم بنا به معنایش کمتر روشن است: از آن جایی که این اثبات شامل هیچ سوری نیست، می‌توان هر یک از معانی زیر را از آن برداشت نمود:

همهٔ غذاها خوشمزه‌اند.
بیشتر غذاها خوشمزه‌اند.
به نظر من همهٔ غذاها خوشمزه‌اند.
بعضی از غذاها خوشمزه‌اند.
در همهٔ حالات بالا به جز حالت اول فرض مقدم دوم برقرار نمی‌گردد. علی ممکن است فرض کرده باشد که مخاطبش معتقد است همهٔ غذاها خوشمزه‌اند، اگر مخاطب چنین عقیده‌ای داشته باشد آنگاه استدلال علی درست است. در این مثال باید مخاطب فرض علی را تصدیق نماید. هر چند احتمال اینکه مخاطب معتقد باشد که برخی از غذاها بدمزه‌اند، بیشتر است. در این حالت نسبت به ابتدای امر برای علی پیشرفتی حاصل نشده‌است، چرا که اکنون او باید ثابت کند که پنیر یک غذای خوشمزه و مقبول در سراسر دنیا است که در حقیقت شکل تغییر یافته‌ای از همان قضیهٔ اولیه‌است. بنا به نوع دیدگاه محاطب ممکن است علی مرتکب مغالطهٔ مصادره به مطلوب شده باشد.

من گفتم که از لحاظ مراجع کپی رایت دو شرط داره یک کپی رایت برای مومن واجبه اما برای کافر حربی جایز نیست پس اسلام کپی رایت برای مسلمان را قبول دارد اما کافر حربی را نه!

منبع: ویکی پدیا
« آخرین ویرایش: 03 اردیبهشت 1391، 01:03 ب‌ظ توسط finaprp »
بین نرم‌افزار open source و نرم‌افزارهای Free Software تفاوت در روش تبلیغ و گرایش‌های عرضه‌كنندگان آن‌ها نهفته است.
در واقع كاركرد شما به عنوان عرضه كننده نرم‌افزار تفاوتی نمی‌كند،



آفلاین دانیال بهزادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 19688
  • جنسیت : پسر
  • Urahara Kiesuke
    • وبلاگ
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #38 : 03 اردیبهشت 1391، 01:22 ب‌ظ »
شما از بحث عاجزید و به فرافکنی می پردازید در صورتی که به هیچ یک از نوشته‌های ما پاسخ ندادید و فقط حرف خود را می زنید.

1- شما مغلطه کردید و با چند آیه و حدیث نتیجه گری کردید و حکم صادر کردید.
معنی عبارت برخلاف مراد گوینده (تفسیر نادرست): این مغالطه هم بسیار شایع است و بدین صورت است که آیه‌ای از قرآن کریم، یا خبری از پیشوایان دین، یا شعری از شعرای بزرگ را مطابق گرایش باطنی خود معنی می‌کند و همهٔ معانی و تفاسیر دیگر را نفی می‌کند.

اهمال در شرایط قیاس: اهمال در شرایط قیاس آن است که شرایط انتاج و قواعد استنتاج را رعایت نکنند و مثلاً از ضروب عقیم، نتیجه بگیرند یا جایی که نتیجهٔ قیاس جزئی است، نتیجهٔ کلی استنتاج کنند. همچنین است رعایت‌نکردن شرایط حد وسط که قیاس سفسطی تولید می‌کند و وجه بطلان آن در درس‌های گذشته گفته شد.
نمونه ۱: ماست از شیر است؛ شیر برای اسهال مضر است؛ پس ماست برای اسهال مضر است.

نمونه ۲:فردی استدلال می‌کند:

پنیر، غذاست.
غذا خوشمزه‌است.
بنابراین پنیر خوشمزه‌است.
او در این استدلال ادعا می‌کند که ثابت کرده‌است که پنیر خوشمزه‌است. این استدلال خاص به شکل قیاس مطلق است. هر استدلالی باید هم فرض مقدم داشته باشد و هم نتیجه گیری. در این نمونه ما نیاز داریم که فرض‌های مقدم (فرض‌هایی که استدلال کننده انتظار دارد مخاطبش درستی آن‌ها را بپذیرد) را مشخص کنیم. فرض نخست تقریباً بنا به تعریف درست است: پنیر یک مادهٔ غذایی قابل خوردن توسط انسان است. فرض دوم بنا به معنایش کمتر روشن است: از آن جایی که این اثبات شامل هیچ سوری نیست، می‌توان هر یک از معانی زیر را از آن برداشت نمود:

همهٔ غذاها خوشمزه‌اند.
بیشتر غذاها خوشمزه‌اند.
به نظر من همهٔ غذاها خوشمزه‌اند.
بعضی از غذاها خوشمزه‌اند.
در همهٔ حالات بالا به جز حالت اول فرض مقدم دوم برقرار نمی‌گردد. علی ممکن است فرض کرده باشد که مخاطبش معتقد است همهٔ غذاها خوشمزه‌اند، اگر مخاطب چنین عقیده‌ای داشته باشد آنگاه استدلال علی درست است. در این مثال باید مخاطب فرض علی را تصدیق نماید. هر چند احتمال اینکه مخاطب معتقد باشد که برخی از غذاها بدمزه‌اند، بیشتر است. در این حالت نسبت به ابتدای امر برای علی پیشرفتی حاصل نشده‌است، چرا که اکنون او باید ثابت کند که پنیر یک غذای خوشمزه و مقبول در سراسر دنیا است که در حقیقت شکل تغییر یافته‌ای از همان قضیهٔ اولیه‌است. بنا به نوع دیدگاه محاطب ممکن است علی مرتکب مغالطهٔ مصادره به مطلوب شده باشد.

من گفتم که از لحاظ مراجع کپی رایت دو شرط داره یک کپی رایت برای مومن واجبه اما برای کافر حربی جایز نیست پس اسلام کپی رایت برای مسلمان را قبول دارد اما کافر حربی را نه!

منبع: ویکی پدیا

۱. خب چه ربطی داشت به بحث؟ آف‌تاپیک نزنید لطفا. بحث در این مورده که کپی‌رایت ربطی به اسلام نداره، اگه مخالفی و فکر می‌کنی که کپی رایت به اسلام ربط داره می‌تونی نظرت رو بگی.
۲. اون کسی که بگه کپی‌رایت برای X خوبه برای Y بده با عرض احترام خیلی بی‌جا کرده (این نظر شخصی منه)
اگه این ارسال بهت کمک کرد، دنبال دکمهٔ تشکر نگرد. به جاش تو هم به جامعهٔ آزادت کمک کن

آفلاین OMIDVAREJAVAN

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 221
  • جنسیت : پسر
  • تصویری از رباعیات خیام،نسخه ادوارد فیتزجرالد
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #39 : 03 اردیبهشت 1391، 06:43 ب‌ظ »
سلام
یک سوال
آیا اگر کسی در هر کشوری یک آلبوم پولی یک خواننده را کپی کند و برای دانلود در اختیار دیگران قرار دهد  آیا از نظر شما دزدی هست یا نه؟

شاید اینجوری بشه به یه نتیجه ای رسید.
فیلیپ دوم مقدونی (پدر اسکندر مقدونی) :تفرقه بینداز و حکومت کن

آفلاین OMIDVAREJAVAN

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 221
  • جنسیت : پسر
  • تصویری از رباعیات خیام،نسخه ادوارد فیتزجرالد
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #40 : 03 اردیبهشت 1391، 06:50 ب‌ظ »
شما از بحث عاجزید و به فرافکنی می پردازید در صورتی که به هیچ یک از نوشته‌های ما پاسخ ندادید و فقط حرف خود را می زنید.

1- شما مغلطه کردید و با چند آیه و حدیث نتیجه گری کردید و حکم صادر کردید.
معنی عبارت برخلاف مراد گوینده (تفسیر نادرست): این مغالطه هم بسیار شایع است و بدین صورت است که آیه‌ای از قرآن کریم، یا خبری از پیشوایان دین، یا شعری از شعرای بزرگ را مطابق گرایش باطنی خود معنی می‌کند و همهٔ معانی و تفاسیر دیگر را نفی می‌کند.

اهمال در شرایط قیاس: اهمال در شرایط قیاس آن است که شرایط انتاج و قواعد استنتاج را رعایت نکنند و مثلاً از ضروب عقیم، نتیجه بگیرند یا جایی که نتیجهٔ قیاس جزئی است، نتیجهٔ کلی استنتاج کنند. همچنین است رعایت‌نکردن شرایط حد وسط که قیاس سفسطی تولید می‌کند و وجه بطلان آن در درس‌های گذشته گفته شد.
نمونه ۱: ماست از شیر است؛ شیر برای اسهال مضر است؛ پس ماست برای اسهال مضر است.

نمونه ۲:فردی استدلال می‌کند:

پنیر، غذاست.
غذا خوشمزه‌است.
بنابراین پنیر خوشمزه‌است.
او در این استدلال ادعا می‌کند که ثابت کرده‌است که پنیر خوشمزه‌است. این استدلال خاص به شکل قیاس مطلق است. هر استدلالی باید هم فرض مقدم داشته باشد و هم نتیجه گیری. در این نمونه ما نیاز داریم که فرض‌های مقدم (فرض‌هایی که استدلال کننده انتظار دارد مخاطبش درستی آن‌ها را بپذیرد) را مشخص کنیم. فرض نخست تقریباً بنا به تعریف درست است: پنیر یک مادهٔ غذایی قابل خوردن توسط انسان است. فرض دوم بنا به معنایش کمتر روشن است: از آن جایی که این اثبات شامل هیچ سوری نیست، می‌توان هر یک از معانی زیر را از آن برداشت نمود:

همهٔ غذاها خوشمزه‌اند.
بیشتر غذاها خوشمزه‌اند.
به نظر من همهٔ غذاها خوشمزه‌اند.
بعضی از غذاها خوشمزه‌اند.
در همهٔ حالات بالا به جز حالت اول فرض مقدم دوم برقرار نمی‌گردد. علی ممکن است فرض کرده باشد که مخاطبش معتقد است همهٔ غذاها خوشمزه‌اند، اگر مخاطب چنین عقیده‌ای داشته باشد آنگاه استدلال علی درست است. در این مثال باید مخاطب فرض علی را تصدیق نماید. هر چند احتمال اینکه مخاطب معتقد باشد که برخی از غذاها بدمزه‌اند، بیشتر است. در این حالت نسبت به ابتدای امر برای علی پیشرفتی حاصل نشده‌است، چرا که اکنون او باید ثابت کند که پنیر یک غذای خوشمزه و مقبول در سراسر دنیا است که در حقیقت شکل تغییر یافته‌ای از همان قضیهٔ اولیه‌است. بنا به نوع دیدگاه محاطب ممکن است علی مرتکب مغالطهٔ مصادره به مطلوب شده باشد.

من گفتم که از لحاظ مراجع کپی رایت دو شرط داره یک کپی رایت برای مومن واجبه اما برای کافر حربی جایز نیست پس اسلام کپی رایت برای مسلمان را قبول دارد اما کافر حربی را نه!

منبع: ویکی پدیا

۱. خب چه ربطی داشت به بحث؟ آف‌تاپیک نزنید لطفا. بحث در این مورده که کپی‌رایت ربطی به اسلام نداره، اگه مخالفی و فکر می‌کنی که کپی رایت به اسلام ربط داره می‌تونی نظرت رو بگی.
۲. اون کسی که بگه کپی‌رایت برای X خوبه برای Y بده با عرض احترام خیلی بی‌جا کرده (این نظر شخصی منه)
سلام
شاید هم درست گفته اند.
چون شاید حکم دشمن فرق کند.
دشمن حربی
شاید در این صورت غنیمت محصوب شود.
و این یک رابطه ی متقابل هست.
البته برای دشمن حربی
و البته این نظر بنده هست.
و از طرفی اگر فیلمی یا کمپانی ضد اسلامی و جود داشته باشد آیا به نظر شما اشکالی ندارد که آثارشان را بخریم؟آیا این خود کمک به این کمپانی نیست؟

وای عجب بحثی داره میشه فقط فقط خواهش میکنم با مسالمت جلو بریم.
لطفا با دعوا جلو نریم صبر کنیم صبر

لطفا شما هم مقداری در مکتوب کردن نظرتان مراعات یکسری چیزهارا بکنید.
« آخرین ویرایش: 03 اردیبهشت 1391، 07:09 ب‌ظ توسط s.a.m.e »
فیلیپ دوم مقدونی (پدر اسکندر مقدونی) :تفرقه بینداز و حکومت کن

آفلاین nixoeen

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 4854
  • جنسیت : پسر
  • masoft قدیم
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #41 : 03 اردیبهشت 1391، 07:22 ب‌ظ »
به مقدار کافی دلایل و برداشت‌های مختلف هست که اثبات کنید کپی‌رایت اسلامی هست، و به همون اندازه هم دلیل برای عدم اسلامی بودن کپی‌رایت وجود داره. کپی‌رایت یک مبحث بین‌المللی هست و باید با توجه به مطالعه قانون و بررسی جوانب اون روش تصمیم‌گیری بشه. این مباحث تنها استفاده ابزاری از دین هستش، همون کاری که تو کشور ما به اندازه کافی داره انجام میشه و در آخر به جای دلایل منطقی، به زور دین بخوایم درست بودن یا درست نبودن یک چیز رو اثبات کنیم.
نتایج اون هم به اندازه کافی دیدیم، مثلا دیه یک نفر با توجه به دین اون شخص فرق بکنه، یا اینکه کپی‌رایت برای مسلمان مورد قبوله و برای غیر مسلمان (یا به قول دوستان کافر) غیر قابل قبول...

آفلاین Amir (شفقی)

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1734
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #42 : 03 اردیبهشت 1391، 07:52 ب‌ظ »
چرا دانش، تمام هستی از آن خداست.
خوب یه مهدس نرم افزار سال ها  درس میخونه تا بشه مهندس بعد توسط یه شرکت استخدام میشه ودست به تولید می زنه.خوب اینجا مالک این محصول شرکته یا همون فرده. پایه قیمت هم با خودشه.حال نقش تعیین کننده قیمت با نرم افزار های آزاده.بطور مثال اگر روی اوبونتو به راحتی هر بازی نصب می شد باز شرکت هایی همچون ماکروسافت با این قیمت ویندوز میفروختن.
نکته دوم سود هست، بخشی از درامد ها صرف بیمه مالیات و..میشه پس هزینه ها رو طوری قرار می دن که تو پرداخت اینها مشکل نخورن.
نکته سوم پشتیبانی هست، گسترش نرم افزار های آزاد نیاز به پشتیبانی داره تا فراگیر بشه.برخی از شرکت ها همچون ردهت از پشتیبانی محصول پول در میاره بعضی از خودت محصول .باز تعیین کنده قیمت نرم افزار های آزاد میتونن باشن

آفلاین روح الله ترشیزی

  • Jr. Member
  • *
  • ارسال: 52
  • جنسیت : پسر
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #43 : 03 اردیبهشت 1391، 10:15 ب‌ظ »
آقا نتیجه این بحث رو من میگم.
یه انقلابی میگه :(( کپی رایت اسلامی نیست.)) اگر فرض کنیم درست باشد با توجه به اینکه مسلمان هستیم یعنی کپی برداری اشکالی ندارد.
فقط نکته ای که باید توجه کرد اینست که در آیاتی که یه انقلابی آورده ، معنی آیات نوشته شده ، بهتر اینه که تفسیر آیات رو دید تا بشه گفت قصد خداوند از گفتن این آیات چه چیزی بوده است.


آفلاین OMIDVAREJAVAN

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 221
  • جنسیت : پسر
  • تصویری از رباعیات خیام،نسخه ادوارد فیتزجرالد
پاسخ : آیا کپی‌رایت اسلامی است؟
« پاسخ #44 : 03 اردیبهشت 1391، 10:44 ب‌ظ »
واقعا من نمیدونم که اینکار ما درست هست یا نه؟

شاید بهتر باشد مبحث دشمن حربی را فعلا دنبال نکنیم.

ولی چیزی که معلومه در اسلام دزدی کار بدی هست و گناه میباشد.

حال این که آیا کپی رایت ربطی به حفظ محصول یک فرد از دزد هست یا نه را باید برسی کنیم.

فیلیپ دوم مقدونی (پدر اسکندر مقدونی) :تفرقه بینداز و حکومت کن